Robins behoudt tweede plaats in ONK stand Motocross

Plaats: Harfsen
Weer: Bewolkt, 24°c
Motocross
Robins behoudt tweede plaats in ONK stand!

Harfsen - Ondanks een vijfde en zesde plaats behoudt Erwin Robins de tweede plaats in de tussenstand. De crosser uit Helmond ziet zijn voorsprong op derde man Van Wessel kleiner worden maar hij blijft tweede! Ralph Sigmans kende net als vorige week in Oss weinig tot geen geluk. De uit Bakel afkomstige rijder pakte alleen de eerste manche punten voor het kampioenschap.

Trainingen:
Met een zesde tijd stelde Erwin iets teleur, zeker na zijn knappe pole postions in zowel Berghem als Oss. Met een zestiende tijd bleef Ralph ook iets achter bij de verwachtingen. YAMAHA rijder Breugelmans zetten te beste tijd neer tijdens de ochtend trainingen in Harfsen, nabij Deventer.

1e manche
Een redelijke start bracht Erwin direct op een achtste plaats, zeker niet slecht gezien de start van vorige week maar alle andere toppers reden voor de 22 jarige slager. Ralph begon op een 24e plaats aan de wedstrijd na een kleine schuiver. Zijn achtervolging reikte tot een zestiende plaats. Na in de derde ronden de gevallen Van Doorn voorbij te gaan moes ook Meijer aan de ontketende Erwin geloven. De achterstand op de top vijf was aanzienlijk maar zijn jacht op deze heren werd toch beloond, met nog twee ronden te gaan ging Van Wessel onderuit en wist Erwin de manche op een vijfde plaats af te sluiten.

2e manche
Achter Van Wessel en Vromans kwam Erwin op een negende plaats uit de eerste ronden. De eerste helft van de wedstrijd houdt Erwin deze plaats vast achter de even gevallen Van Drunen. Ralph stapt in de tweede manche hard van zijn machine waardoor hij strijdt al heel erg snel moest staken. Erwin bleef jagen op zijn voorganger, de eerste manche leverde hem dat immers nog een plaatsje winst op. Deze keer was er opnieuw een toppers die bezweek onder de druk van Erwin, Van Doorn ging onderuit en Erwin nam zijn zesde plaats graag over. "Bij de start kom ik veel te kort omdat ik geen 4-takt heb, het rijden gaat zeker niet slecht maar als je de aansluiting bij de top vijf mist kan je alleen hopen op een uitvaller." weet Erwin na de tweede manche op het snelle circuit van Harfsen.

Volgende race:
De volgende wedstrijd voor Erwin is waarschijnlijk de GP van Lierop op 2 september. Een week later gaat de strijd om het ONK verder op het zware circuit van Veldhoven.

Uitslag 250cc/500cc ONK Harfsen:

1e manche

1 S Breugelmans B YAMAHA

2 X Garcia-Vico E KTM

3 M v Drunen NL Husaberg

4 O Vromans NL YAMAHA

5 E Robins NL YAMAHA
18 R Sigmans NL YAMAHA

2e manche

1 W v Wessel NL Husaberg

2 D King N-Z KTM

3 X Garcia-Vico E KTM

4 M v Drunen NL Husaberg

5 O Vromans NL YAMAHA

6 E Robins NL YAMAHA

Tussenstand 250cc/500cc na 3 van 6 de wedstrijden:
1 Marcel van Drunen Nederland Husaberg JM Racing 148
2 Erwin Robins Nederland YAMAHA Team YAMAHA-Sigmans-Vd Laar 138
3 Willie van Wessel Nederland Husaberg JM Racing 130
4 Damien King Nieuw-Zl. KTM Team WPM KTM 115

5 Gert Jan van Doorn Nederland VOR Team VOR 111 19 Ralph Sigmans Nederland YAMAHA Team YAMAHA-Sigmans-Vd Laar 43

Door: Steven van Kempen/KEMCO

SPECIALE DANK AAN HENRY DUNNEWIND VOOR DE FOTO VAN ERWIN ROBINS!

KEMCO Sports PR
Havikstraat 71
5451 XH MILL
The Netherlands