Politiebericht Friesland: Sneek

Datum nieuwsfeit: 26-06-2001

Politiebericht Friesland: Friesland 26-06-2001 Politieberichten van 26/6 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Sneek: vernieling ruit
Dinsdag omstreeks 04.10 uur werd door een man een ruit vernield van café `Cheers`, aan de Prins Hendrikkade. Een ruit aan de zijde van de Alidasteeg werd ingegooid. Dit werd gezien door een getuige, die de politie waarschuwde. Naar aanleiding van het opgegeven signalement, kon de verdachte, een 32-jarige inwoner van Heerenveen, op de Lorentzstraat worden aangehouden. Bij zijn aanhouding bekende de verdachte reeds dat hij de ruit had vernield. De verdachte werd overgebracht naar het bureau en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Haulerwijk: onder invloed
Dinsdag omstreeks 04.25 uur werd op de Leeksterweg een bestuurder van een vrachtwagen gecontroleerd. De vrachtwagenbestuurder, een 47-jarige inwoner van het Belgische Kortrijk, bleek gedronken te hebben. Aan het bureau blies de man 705 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 8 uren. Gedurende die tijd is het rijbewijs van de man ingevorderd. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Leeuwarden: vernieling autospiegel
Dinsdag omstreeks 04.50 uur werd op het Noordvliet een 21-jarige inwoner van Hurdegaryp aangehouden, ter zake het vernielen van een autospiegel. De man had een spiegel van een auto afgebroken. De verdachte was zo dronken, dat hij niet meer wist wat hij gedaan had. Tijdens de fouillering werd de afgebroken autospiegel in zijn kleding aangetroffen. De man werd overgebracht naar het bureau en kreeg een proces-verbaal.

Stavoren: gestolen caravan
Dinsdag omstreeks 01.50 uur kwam er een melding binnen dat een 51-jarige inwoner van het Duitse Verl op de voormalig camping `Sudermeer` zijn op 26 juli 2000 gestolen caravan, merk LMC, had teruggevonden. Dit was gebeurd naar aanleiding van een onderzoek door de Duitse politie, die voor deze diefstal in Duitsland drie mannen had aangehouden. De caravan was niet beschadigd. De Duitser zou de caravan weer meenemen naar Duitsland. De politie in het Duitse Padernborn doet het onderzoek in deze zaak.

Akkrum: rijden tijdens ontzegging
Dinsdag omstreeks 07.35 uur werd op de Rijksweg A32 onder Akkrum een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 32-jarige inwoner van Rohel, had zijn autogordel niet om. Bij controle bleek dat de bestuurder ook niet in het bezit was van een geldig rijbewijs en dat hij een ontzegging van de rijbevoegdheid had tot 26 januari 2002. Voor de geconstateerde overtredingen kreeg hij een bekeuring.

Ryptsjerk: aanrijding met gewonde
Dinsdag omstreeks 07.15 uur vond op het fietspad van de Rijksstraatweg onder Ryptsjerk een aanrijding plaats tussen twee bromfietsers. Ter hoogte van een flauwe bocht in het fietspad haalde een 40-jarige inwoner van Hurdegaryp op zijn bromfiets een voor hem rijdende fietser in. Hij kwam daarbij op de weghelft bestemd voor het tegemoetkomende verkeer en kwam daar in botsing met een 26-jarige inwoner van Leeuwarden, die uit tegenover gestelde richting naderde. Een frontale botsing was het gevolg en de inwoner van Hurdegaryp werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Leeuwarden.

Heerenveen: inbraak muziekschool
Afgelopen nacht werd ingebroken in de muziekschool aan de Zwanedrift.. Met een klinker werd een ruit vernield. Uit het kantoor werd een computer en een printer weggenomen. Een medewerkster van de muziekschool, een 28-jarige inwoonster van Drogeham, heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272