Toolex verwacht aanzienlijk verlies over eerste helft 2001

Bron: Toolex International NV
Toolex International NV P E R S B E R I C H T

TOOLEX VERWACHT EEN AANZIENLIJK VERLIES OVER DE EERSTE HELFT VAN 2001

Eindhoven, 26 juni 2001 - Toolex International N.V. (AEX: TLXI, Nasdaq: Tlxaf). Toolex International NV kondigde vandaag aan dat de omzet in de eerste helft van 2001 naar verwachting fors lager zal zijn als gevolg van de aanhoudende zwakke vraag in de markt van optische media apparatuur. Zoals vermeld in het persbericht van 18 mei 2001 opereert de onderneming in moeilijke marktomstandigheden. Prijsdruk heeft een negatief effect op de bruto marge. Reeds aangekondigde investeringen worden uitgesteld als gevolg van het algemene negatieve sentiment in de bedrijfstak. Als gevolg van de lagere omzet en marges zal Toolex een aanzienlijk verlies over de eerste helft van 2001 rapporteren.

Toolex beoordeelt haar huidige business model, de onvoldoende renderende activiteiten en het personeelsbestand om de kosten basis te verlagen. Dit is noodzakelijk teneinde beter gestructureerd te zijn gezien het toegenomen cyclische karakter van de markt.

Toolex zal de cijfers over de eerste helft van 2001 op 16 augustus 2001 om 08.30 uur bekendmaken.
- EINDE

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen en informatie met betrekking tot de toekomstige activiteiten van Toolex International die "toekomstgericht" zijn en die gebaseerd zijn op de huidige verwachtingen van het management van Toolex en op aannames van en informatie die momenteel bekend is aan Toolex. Indien gebruikt in dit document dan zijn de woorden "vooruitlopend op...", "van mening zijn dat...", "geschat wordt dat..." en "naar verwachting..." en vergelijkbare uitdrukkingen, voor zover deze betrekking hebben op Toolex International, of het management van het bedrijf, gebruikt om aan te geven dat het hier gaat om verklaringen die "toekomstgericht zijn". Dergelijke verklaringen zijn een weergave van de huidige verwachtingen van Toolex met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen en zijn onder voorbehoud van een aantal risico's, onzekerheden en aannames. Vele factoren kunnen ertoe leiden dat de feitelijke resultaten en prestaties die expliciet of impliciet tot uitdrukking worden gebracht in dergelijke "toekomstgerichte" verklaringen, zoals, maar niet beperkt tot, veranderingen in de algemene economische en zakelijke omstandigheden, de introductie van concurrerende producten door andere bedrijven, het uitblijven van acceptatie van nieuwe producten door de beoogde doelgroepen van Toolex' International, wijzigingen in de business-strategie en verschillende andere factoren, zowel expliciet als niet genoemd in dit persbericht, wezenlijk verschillen van de in dit persbericht beschreven prestaties en resultaten. In het geval dat een of meerdere risico's of onzekerheden daadwerkelijk optreden, of indien de onderliggende aannames niet correct blijken te zijn, kunnen de feitelijke resultaten van het bedrijf aanzienlijk afwijken van de resultaten die in dit persbericht worden aangeduid met de woorden "vooruitlopend op...", "van mening zijn dat...", "geschat wordt dat..." en "naar verwachting...".

/ / / / / / / / /

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Toolex International, Tel: 040 2581503:
Lilian Stiphout, Investor relations
www.toolex.com