ACCB en Cruz 2000 samen verder als Thuiszorg Costa Blanca

Datum nieuwsfeit: 26-06-2001

Persbericht

ACCB en Cruz 2000 gaan per 1 juli 2001 samen verder onder een nieuwe naam: De Thuiszorg Costa Blanca

Per 1 juli aanstaande zullen de Asociación Cruz Costa Blanca SL., ook bekend onder de naam ACCB of Kruisvereniging Costa Blanca, en Cruz 2000 opgaan in de organisatie De Thuiszorg Costa Blanca .

Het in de samenwerkingsovereenkomst van 7 november 2000 vastgelegde streven om te komen tot een zeer complete zorgverlening onder één dak en met één voordeur wordt thans gerealiseerd.

De huidige directeur van de ACCB SL., de heer Jan Aghina, zal per 1 juli 2001 zijn werkzaamheden aan de Costa Blanca beëindigen. Alle verpleegkundigen en verzorgenden die op dit moment werkzaam zijn voor de ACCB SL. treden per diezelfde datum in dienst van De Thuiszorg Costa Blanca .

Zowel de overgang van het personeel als de overgang van de cliënten naar de nieuwe organisatie is in gezamenlijk overleg zorgvuldig uitgewerkt door Jan Aghina, Lisette de Leeuw en Margriet Willemsen, directeur respectievelijk zorgmanager van De Thuiszorg Costa Blanca . Aan de zorgverzekeraars is door de heer Aghina toestemming verzocht de bestaande zorgdossiers en de daarbij behorende machtigingen over te dragen aan de De Thuiszorg Costa Blanca . De continuïteit van de zorg wordt daardoor gewaarborgd. Voor de cliënten zal in de uitvoering van de zorg geen verandering optreden, anders dan dat zij een nog completer zorgpakket door één en dezelfde organisatie krijgen aangeboden.

Het zorgmanagement berust als voorheen bij:

Margriet Willemsen, thuiszorg;

Camiel van de Laak, thuis- en verpleeghuiszorg m.b.t. geestelijke gezondheidszorg en de psycho-geriatrie;

Lisette de Leeuw, verpleeghuiszorg.

Het 25 personen sterk tellende team bestaat uit professionals die vrijwel zonder uitzondering al meer dan zes jaar expertise en ervaring hebben opgebouwd aan de Costa Blanca.

Dit team zal met onverminderd enthousiasme doorgaan om hun motto vertrouwd en professioneel waar te blijven maken.

Een team dat overigens reeds zo n 75% van de thuis- en verpleeghuiszorg voor de Nederlanders aan de Costa Blanca voor haar rekening neemt.

Continuering van de zorg waarbij kwaliteit voorop staat is voor het management de eerste prioriteit. Overeenkomstig het recht op zorg is voor het verkrijgen hiervan geen lidmaatschap van een vereniging nodig.

Adres en telefoonnummer blijven ongewijzigd:

naast de ANWB, Avda Alfonso Puchades s/n, Ed. Coblanca 26, 03500 Benidorm, telefoonnummer 96.680.78.44, faxnummer 96.680.55.52

Het nieuwe e-mail adres wordt per 1 juli a.s.: (tzcb@ctv.es)

Benidorm, 24 juni 2001

persbericht afkomstig van