Bedrijfsleven en VROM gaan gezamenlijk zwerfafval bestrijden

Datum nieuwsfeit: 26-06-2001

STICHTING SVM PACT

Bedrijfsleven en VROM gaan gezamenlijk zwerfafval bestrijden

Den Haag, 26 juni 2001 - Minister Pronk en het bedrijfsleven zijn het eens geworden over de bestrijding van zwerfafval. De oplossing die nu voor zwerfafval - waaronder blikjes en flesjes - uitgewerkt wordt, betreft het opzetten van een doeltreffend en economisch verantwoord inzamelsysteem. Belangrijke randvoorwaarden in de gezamenlijke uitwerking zijn de vorm en mate van beloning voor de burger en een niet-fraudegevoelig inzamelsysteem tegen aanvaardbare kosten. Het sluiten van een derde Convenant Verpakkingen aan het einde van dit jaar wordt hierdoor mogelijk.

Het bestrijden ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen