Driedaags theaterspektakel voor kinderen van AZR Sophia

CLINICLOWNS NEDERLAND

Theaterspektakel in het AZR Sophia

Theaterspektakel in het AZR-Sophia

Rotterdam 12 juni 2001. Op 26, 27 en 28 juni a.s. vindt de Glazenwassersshow plaats, een groots driedaags theater-spektakel voor kinderen van het AZR-Sophia. Eén van de onderdelen is een spectaculaire bestorming van het kinder-ziekenhuis door tenminste 20 glazenwassers op dinsdag 26 juni.

Het spektakel wordt in het kader van Rotterdam 2001, Culturele Hoofdstad van Europa uitgevoerd en is een productie van Jeugdtheater Het Waterhuis in samenwerking met Sophia TV en CliniClowns Nederland.

Met de Glazenwassersshow proberen we de buitenwereld voor de kinderen naar binnen te halen. Kinderen hebben in een ziekenhuis weinig contact met de buitenwereld: hun schoolkameraadjes, hun eigen sociale omgeving. Dit theater is één van die activiteiten waarmee we de buitenwereld voor de kinderen naar binnen halen, aldus Joke Mulder, initiatiefnemer en tevens coördinator Sophia TV van het AZR-Sophia.

Het theaterspektakel heeft een heel persoonlijke aanpak: Zo schrijven de glazenwassers op de ramen de namen van de kinderen die in de kamer liggen, schrijven ze korte gedichtjes, plakken ze kleurige figuren op de ruiten en spelen ze van buitenaf met voor de kinderen bekende knuffels. In de bijgaande bijlage wordt het programma beschreven.

Het AZR-Sophia maakt deel uit van het Academisch Ziekenhuis Rotterdam (AZR). Het Academisch ziekenhuis Rotterdam is met AZR-Dijkzigt, AZR- Sophia, AZR-Daniel en de Medische Faculteit van de Erasmus Universiteit geïntegreerd in het Erasmus universitair Medisch Centrum Rotterdam (EMCR).

CliniClowns Nederland ondersteunt het Glazenwassersproject van harte omdat het een bijdrage levert aan het welbevinden van de kinderen in het AZR-Sophia.
CliniClowns zijn sinds 1995 werkzaam in het AZR-Sophia en met de participatie in het Glazenwassersproject onderstreept CliniClowns Nederland de hechte relatie tussen beide organisaties.

Noot voor redacties