De andere liefde bezongen in wereldmuseum Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 27-06-2001
Anti Racisme Informatie Centrum

De andere liefde bezongen (Antillen en Aruba)

27 juni 2001 Theater De Evenaar
Wereldmuseum Rotterdam
Willemskade 25
3016 DM Rotterdam

In den beginne schiep God mijn vader en mijn moeder en zij wilden een kind. Mijn vader wou een zoon en mijn moeder een dochter. God heeft ze beiden geprobeerd tegemoet te komen, maar ze begrepen zijn wijsheid niet. Want ik heb het lichaam van een man en de geest van een vrouw.

Deze vrije vertaling van de opening van het toneelstuk Marival van Felix de Rooy geeft het thema weer van deze avond. De andere liefde bezongen in de Antillen en Aruba start met een inleiding verzorgd door Felix de Rooy met aansluitend een video vertoning van Marival. Verder staat op het programma een bloemlezing door Norman de Palm. Norman de Palm is o.a. voorzitter van de Commissie Culturele Uitwisseling Nederland Antillen en bestuurslid Stichting Schrij en Amsterdam. Vanuit zijn expertise als schrijver en acteur hij zijn visie over het gay-aspect in de Antilliaanse en Arubaanse literatuur en poëzie.

Aansluitend werpt stand up comedian Daniela Mercelina een kritische blik op het thema homosexualiteit in de Antillen en Aruba. De muzikale afsluiting van deze avond is in handen van Izaline Calister &Band. Izaline Calister staat bekend om haar zelfbewuste en meeslepende podiumpresentatie. Haar eigen band bestaat uit een groep Antilliaanse musici die allemaal hun sporen hebben verdiend op de internationale jazzpodia. Zij spelen vanavond een muzikale mix van Antilliaanse traditionele ritmes en Afro-Caribische percussie vermengd met jazzharmonieën. De presentatie van de avond wordt verzorgd door Aldrico Felida, bekend als presentator van het meest populaire TV-programma op de Antilliaanse televisie Ki tin Ki tin? Yoyo Tin! Aanvang 20.15 uur
Entree 15,-/ 12,50

Meer informatie en reserveren: Theater De Evenaar, 010 - 270 71 90