Internationale internet surfdag effectentoezichthouders

Datum nieuwsfeit: 27-06-2001

STE

Internationale internet surfdag effectentoezichthouders

IOSCO, de internationale organisatie van effectentoezichthouders, heeft op 23 april jongstleden de tweede jaarlijkse internet surfdag georganiseerd. Door medewerkers van 41 effectentoezichthouders zijn in 34 landen ongeveer 27.000 websites bekeken. Er is onder andere gekeken naar misleidende reclame op het gebied van effectendiensten en het aanbieden van effectendiensten zonder vergunning. De internet surfdag is erop gericht om bescherming van beleggers en vertrouwen in de markt te bevorderen door misbruik van het internet op effectengebied tegen te gaan.

De Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE) heeft, net ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen