Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Internet staat op 4e plaats bij bezigheden kinderen

Datum nieuwsfeit: 27-06-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Pro Active International
Zoek soortgelijke berichten
Pro Active International

"E-Kids on the block":
de Internetgeneratie van vandaag! Internet staat op 4!

Amsterdam, 27 Juni 2001; Kinderen tussen 6-14 internetten graag! Internet staat zelfs op nummer 4 in de top 10 van wat kinderen het liefst in hun vrije tijd doen. Na computerspelletjes en buiten spelen komt Internet op de 4e plaats. Maar het meeste kijken kinderen televisie (nr.1!!!). In de manier waarop kinderen in deze leeftijdsgroep met internet omgaan, zitten nogal wat verschillen. Tot een jaar of 12 spelen kinderen het liefste buiten (90%), doen ze graag spelletjes op de spelcomputer en wordt er nog regelmatig aan tafel een 'ouderwets' bordspel gespeeld. Oudere kinderen besteden hun vrije tijd meer aan internetten, muziek luisteren en het maken van huiswerk. Voor beide groepen geldt dat kinderen die zeer frequent online zijn, minder buiten spelen en minder lezen. Het aantal uren dat aan Internet wordt besteed, gaat niet ten koste van het aantal uren TV kijken.

Dit is een van de resultaten van 'E-kids on the block', een onderzoek dat is uitgevoerd door Tribal DDB Amsterdam en Pro Active International. Doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in waar kinderen zich op het internet bevinden, wat ze er het liefste doen en hoe ze met het medium omgaan. Bijna 300 kinderen en hun ouders beantwoorden, onafhankelijk van elkaar, on-line een aantal vragen. Door de vragenlijst ook aan de ouders voor te leggen, wordt de invloed van de ouders op de kinderen gemeten.

Dat de vragenlijsten on-line worden ingevuld, geeft aan dat hier kinderen ondervraagd zijn die al enige ervaring met Internet hebben. Het onderzoek schetst een beeld van het gedrag van kinderen in Nederland die momenteel on-line zijn. Om de groei van het intergedrag van kinderen in kaart te brengen is het de bedoeling dat 'E-kids on the block' ieder half jaar wordt herhaald en uitgebreid.

De resultaten van 'E-kids on the block' zijn in eerste instantie aangeboden aan klanten van de Tribal DDB Worldwide en de Result DDB Groep die zich actief met kindermarketing bezighouden of die plannen in die richting hebben. Op 3 juli wordt een deel van de resultaten gepresenteerd op het congres 'Kids en Jongeren Marketing' van IIRconferences. Organisaties die interesse hebben in alle resultaten en een toetsing van de resultaten op het eigen merk, kunnen contact opnemen met Tribal DDB Amsterdam en Pro Active International.

Additionele informatie:

Het rapport is verkrijgbaar bij E-kids on the block, t.a.v. Tribal DDB Amsterdam, Prof. E.M. Meijerslaan 5, 1183 AV Amstelveen. De prijs van het rapport bedraagt -inclusief een toetsing op het eigen merk fl. 1990,- Excl. BTW.

Kijk voor meer informatie www.E-kidsontheblock.nl of neem contact op met:

Lex van Hoogstraten, Managing Partner, Tribal DDB (lex@tribalddb.nl)

Alies Kool, Copywriter, Tribal DDB (alies@tribalddb.nl)

Telefoon 020-4065106

Liesbeth Hop, CEO, Pro Active International
(l.hop@proactiveinternational.com)

Evelijn van Heuven, Project Manager, Pro Active International (e.vanheuven@proactiveinternational.com)

Telefoon 020 - 5040300

Tribal DDB Amsterdam maakt deel uit van Tribal DDB Worldwide www.tribalddb.nl. Een e-businessnetwerk dat bestaat uit 23 verschillende 'stammen´. Ofwel tribes in 18 verschillende landen. En deze tribes zijn niet aan landsgrenzen gebonden. Het zijn groepen waar kennis en expertise van de verschillende disciplines binnen ons vakgebied -interactieve communicatie- gedeeld wordt. Soms wordt er een tribe opgericht rond een onderwerp. Soms rond een klant. Door het bundelen van kennis en krachten in de tribes zijn wij de specialisten in strategisch advies en conceptontwikkeling, op het gebied van interactieve communicatie. Met z´n allen werken we aan geïntegreerde-communicatie-oplossingen.

Pro Active International is de Europese marktleider op het gebied van trendanalyse en onderzoek via het Internet. Zij biedt haar klanten wereldwijd onderzoek, analyse en adviesdiensten aan, gericht op het meten en verbeteren van (online) communicatie- en merkstrategieën.

The Internet Monitor(tm) is een wereldwijde onderzoek standaard naar Internetgebruik van specifieke klantgroepen. Het onderzoek wordt twee keer per jaar uitgevoerd in opdracht van een aantal toonaangevende Internetbedrijven, waaronder Yahoo!, AltaVista, Doubleclick, France Telecom, 24/7 Media, CNN, Disney, IDG Communications.

De door Pro Active International in eigen huis ontwikkelde onderzoekstechnologie staat bekend als zeer geavanceerd en wordt ingezet door diverse toonaangevende Internet bedrijven. Deze technologie wordt ook toegepast voor The Internet Monitor(tm).

Pro Active International heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Milaan, Frankfurt, Stockholm en New York. Voor de Aziatische markt is zij een partnership aangegaan met Unisono, een toonaangevend marktonderzoek bureau, gevestigd in Hong Kong en Beijing. www.unisono.com

Copyright © 1997-2001 Pro Active International. All rights reserved. Site design and production by Pro Active International

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie