Politiebericht Utrecht - district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-06-2001
persberichten district Lekstroom, 09.40 uur

Snelheidscontrole

NIEUWEGEIN Bij een snelheidscontrole aan de Hollandhaven in Nieuwegein zijn dinsdagochtend 103 overtredingen geconstateerd van de maximum snelheid. Er passeerden 588 voertuigen de controlepost. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 113 kilometer. Ter plaatse geldt een maximum van 50.

Ongeval met letsel

HOUTEN Een 58-jarige inwoner van Houten is dinsdagochtend licht gewond geraakt toen hij met zijn fiets op de kruising van de Rondweg met de Staart in botsing kwam met een auto. De man is vermoedelijk door het rode licht de kruising overgestoken en kwam in botsing met een auto, bestuurd door een 31-jarige inwoner van Tienhoven. De fietser liep enkele schaafwonden op.

Aanrijding

IJSSELSTEIN Een 53-jarige inwoonster van IJsselstein is dinsdag op de kruising van de Benschopperstraat met de Kloosterstraat in botsing gekomen met een automobilist. De automobilist, een 36-jarige inwoner van Nieuwegein wilde rechtsaf slaan en zag daarbij de fietster die rechts van hem reed en rechtdoor wilde over het hoofd. Een aanrijding was het gevolg. De vrouw is met armletsel naar een ziekenhuis overgebracht.
De bestuurder van de auto kreeg een bekeuring omdat hij een gesloten verklaring negeerde.