Toegankelijk van het nieuws op internet voor gehandicapten

Datum nieuwsfeit: 28-06-2001
AANKONDIGING

Den Haag, 26 juni 2001

Hoe toegankelijk is het nieuws op internet voor gehandicapten?

Kijk donderdag 28 juni van 15.00-16.00 uur naar de live-uitzending op www.drempelsweg.nl

De Campagne Drempels Weg is een initiatief van het Ministerie van VWS en heeft tot doel de toegankelijkheid van internetsites voor mensen met een handicap te verbeteren. Gebleken is dat websites in Nederland slecht toegankelijk zijn voor gehandicapten. Veel bezochte websites blijken geen of weinig rekening te houden met de eisen van toegankelijkheid en bruikbaarheid die gehandicapten stellen aan internetsites.

Op donderdag 28 juni zullen de ambassadeurs van de Campagne Drempels Weg van 15.00 uur tot 16.00 uur in beeld, geluid en tekst te volgen zijn via internet. U kunt dan uw vragen stellen, die direct door de ambassadeurs beantwoord zullen worden.

In deze live-uitzending zullen Paul, Jacko, Theo en Pascal, benoemd door staatssecretaris Margo Vliegenthart van VWS, de themamaand Nieuws en Media afsluiten met een interview over hun bevindingen en werkzaamheden. Wat is hen opgevallen bij de nieuws- en mediasites zoals telegraaf.nl, volkskrant.nl en omroep.nl en waar letten ze bij het testen op? Tevens zullen ze antwoord geven op de vragen die al gesteld zijn op de website.

De videopresentatie is live in beeld, geluid en tekst te volgen via www.drempelsweg.nl met behulp van de Windows Media Player.

Wilt u vragen stellen aan de ambassadeurs of wilt u graag op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van deze campagne, surf dan donderdag om 15.00 uur naar www.drempelsweg.nl voor de live-uitzending.

1c1161d.gif

Meer informatie over Drempels Weg kunt u vinden op www.drempelsweg.nl .

Meer informatie over de videopresentatie kunt u krijgen bij Politiek Online, Sjef van der Lans, 070-3629797.

Politiek Online BV
Pres. Kennedylaan 19-21 Postbus 17111