College ter beoordeling geneesmiddelen schorst ciclosporine

Datum nieuwsfeit: 28-06-2001
College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

C B G M E B

SCHORSING INSCHRIJVING

Novartis Pharma B.V. heeft op 7 maart 2001 bezwaar gemaakt tegen de inschrijving door het College van de producten

Ciclosporine 25 mg, capsules RVG 23260 Ciclosporine 50 mg, capsules RVG 23261 Ciclosporine 100 mg, capsules RVG 23262

ten name van Hexal Pharma Nederland B.V.

Tevens heeft Novartis Pharma B.V. de Arrondissementsrechtbank te Arnhem verzocht een voorlopige voorziening te treffen, inhoudende schorsing van de inschrijvingen. Het verzoek is behandeld ter zitting van 6 juni 2001. Op 13 juni 2001 heeft de President van de Rechtbank o.a. besloten de inschrijvingen van bovenvermelde producten te schorsen totdat het besluit op bezwaar door het College is genomen en bekend is gemaakt.

Tevens heeft het College, naar aanleiding van deze uitspraak, het inmiddels ten name van Hexal Pharma Nederland B.V. ingeschreven product

Ciclosporine 100 mg/ml, drank RVG 23263

geschorst.