Draka verhoogt winstverwachting voor 2001

Datum nieuwsfeit: 28-06-2001
Bron: Draka Holding N.V.

Draka Holding N.V.

* Draka verhoogt winstverwachting voor 2001 en verkoopt haar 50% belang in Portugese dochter

Amsterdam, 28 juni 2001 - Eerder dit jaar maakte Draka bekend dat de nettowinst in 2001 met tenminste 10% zou stijgen. Gebaseerd op de eerste vijf maanden en de verwachtingen voor de rest van het jaar, zal de netto winststijging naar verwachting rond de 20% uitkomen. Deze verbetering is hoofdzakelijk het gevolg van de orderportefeuille van klantspecifieke kabel en de gunstige resultaten in de Chinese glasvezel en glasvezelkabel joint venture.

Tevens maakt Draka bekend dat haar 50% belang in ICB te Porto, met een totale netto omzet op jaarbasis van 27 miljoen, verkocht is aan de andere 50% aandeelhouder de heer J.C. da Cunha Barros. De verkoop in contanten is op basis van de boekwaarde en heeft geen invloed op de winstverwachting.

ICB houdt zich bezig met de productie en verkoop van energiekabel, laagspanningskabel en glasvezelkabel. Draka zal de leveranties van glasvezel aan ICB continueren.

Draka versterkt topstructuur

Als gevolg van de voortgaande groei van de onderneming is het noodzakelijk om de top van de organisatie verder te versterken.

In lijn met de strategie van de onderneming, namelijk concentratie van de activiteiten op een drietal gebieden (laagspanningskabel, klantspecifieke kabel en telecommunicatiekabel en -systemen) zal met ingang van 1 oktober a.s. de operationele aansturing van de landenorganisaties door drie directeuren geschieden, te weten:

Landenorganisaties met als zwaartepunt
Laagspanningskabel: de heer R. Watts, momenteel verantwoordelijk voor laagspannings- en klantspecifieke kabel;
Landenorganisaties met als zwaartepunt klantspecifieke kabel: de heer G. Artinian, momenteel verantwoordelijk voor Draka USA; Landenorganisaties met als zwaartepunt telecommunicatiekabel en
-systemen: de heer C.F. Raskin, momenteel verantwoordelijk voor Kabelbedrijven Draka Nederland.

Daarnaast is besloten de heer J. Sulkers RA, momenteel CFO, te benoemen tot Directeur Business Development.

Met ingang van 1 oktober a.s. zal de Raad van Bestuur bestaan uit de heer ing. S.J. van Kesteren (voorzitter en CEO) en verder zal aan de aandeelhouders worden voorgesteld te benoemen tot lid van de Raad van Bestuur en CFO de heer drs. J.J.M. van der Ven. De heer Van der Ven is momenteel Algemeen Directeur van Corus Special Strip Group in Düsseldorf, Duitsland.