Legato Systems brengt oplossingen voor Data Center

Datum nieuwsfeit: 28-06-2001

Reeks oplossingen voor IT-automatisering

Hoofddorp, juni 2001 - - Legato Systems, Inc., toonaangevend in de enterprise storage management software, kondigt de directe beschikbaarheid aan van een reeks volledig geautomatiseerde oplossingen voor gegevensopslag. Deze oplossingen zijn ontwikkeld om tegemoet te komen aan de specifieke behoefte aan continuïteit binnen het datacenter, bijkantoren en bedrijfsomgevingen. De oplossingen omvatten opnieuw geïntroduceerde producten die nu gebundeld zijn met consultancy om meer inzicht en klanttevredenheid te realiseren.

De reeks bestaat uit Automated Continuance for Data Center Operations, Automated Data Center en Automated Branche Office en is beschikbaar met consultancydiensten. De focus ligt op drie essentiële IT-gebieden, namelijk informatiebeveiliging, applicatiebeschikbaarheid en beheer. Als belangrijkste component voor informatiebeveiliging biedt Legato Legato NetWorker, de oplossing voor de back-up, restore en archivering van gegevens. Daarnaast is Legato Celestra, Legato's serverloze backup-product, nu beschikbaar voor NetWorker-klanten die meer applicaties beschikbaar willen hebben tijdens het beveiligen van hun gegevens. Legato herintroduceert de oplossing Legato Cluster onder de nieuwe naam Legato Automated Availability Manager, die pro-actieve controle en beheer van applicaties en constante gegevensbeschikbaarheid levert. Als belangrijkste component voor opslagbeheer gaat Legato GEMS® Console leveren. Deze levert geïntegreerd en vereenvoudigd beheer van informatiebeveiliging over het netwerk. Hierdoor is gecentraliseerd beheer van NetWorker mogelijk - vanaf elke locatie en naar elk deel van de infrastructuur binnen een onderneming.

Steve Duplessie, senior analist Enterprise Storage Group, stelt: "Er wordt zoveel nieuwe technologie aangeboden dat bedrijven niet meer weten welke oplossing zij moeten inzetten voor een optimaal opslagbeheer. Bedrijven moeten niet alleen effectief zijn in het sluiten van een verkoopdeal, maar ook in de ondersteuning van gebruikers bij het oplossen van hun problemen. Daarvoor moet je oplossingen presenteren die goed geïntegreerd zijn en vergezeld gaan met consultancy en ondersteunende diensten. Dit nieuwe aanbod maakt Legato voor deze klanten nog aantrekkelijker."

Het volledig automatiseren van handmatige taken, van alarmfuncties tot functies voor status- en beschikbaarheidrapportages, kan de individuele productiviteit van de systeembeheerder verhogen. Het optimaliseert daarnaast de totale taakuitvoering en leidt tot een verbeterde businessconcurrentie. IT-bedrijfsomgeving, weten dat procesautomatisering een essentiële succesfactor is om alles te halen uit hun investeringen in systemen, applicaties en personeel.

'We verschuiven de focus van het leveren van producten naar volledig ondersteunde en nog uitgebreidere oplossingen die aan de wensen en behoeften van klanten voldoen. Dit verhoogt de klanttevredenheid in de industrie. Het herintroduceren van producten als gebundelde oplossingen met consultancy-diensten is de eerste logische stap in het totale rebranding van Legato's aanbod op het gebied van applicatiebeschikbaarheid. Dit hernoemen laat zien dat Legato luistert naar gebruikers door oplossingen te leveren die tegemoet komen aan hun specifieke IT-uitdagingen", stelt Charles Fonner, vice president marketing bij Legato Systems.

De oplossingen en componenten zijn ontwikkeld om geïntegreerde technologieën te leveren die klanten nodig hebben om hun diverse, complexe en heterogene IT-omgevingen te beheren. Deze oplossingen bieden optimale mogelijkheden voor Unix, Linux, Windows NT of Windows 2000.

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. (NASDAQ: LGTO) - een vernieuwende en toonaangevende softwareontwikkelaar - voorziet haar klanten van een naadloze aanpak voor het beveiligen, verplaatsen en beschikbaar maken van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. Legato is de industriestandaard voor storage management softwareproducten. De organisatie levert haar softwareproducten en
-diensten aan meer dan 10.000 klanten en heeft ruim 65.000 licenties wereldwijd, inclusief Fortune 1000 ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View (Californië, Verenigde Staten). Legato is wereldwijd sterk vertegenwoordigd door vestigingen in 23 landen om haar klanten optimale ondersteuning te bieden. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb2501 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: (prinflux@cs.com)

Legato, The Legato logo design, Legato NetWorker, Celestra, GEMS, SmartMedia and Octopus are registered trademarks and Co-StandbyServer, Snapshotserver, eCluster, WanCluster and San Academy are trademarks or servicemarks of Legato Systems, Inc. All other brand and product names may be trademarks of their respective owners.