Siemens en Datastream Systems vormen wereldwijde alliantie

Datum nieuwsfeit: 28-06-2001

Siemens en Datastream Systems vormen wereldwijde alliantie voor Enterprise Asset Lifecycle Management

ROTTERDAM / GREENVILLE, S.C., 28 juni 2001 - Siemens Industrial Services en Datastream Systems hebben een overeenkomst getekend om een wereldwijde alliantie voor Enterprise Asset Management (EAM) te vormen. De Industrial Solutions en Services Group (I&S) van Siemens zal de asset lifecycle management oplossingen en diensten van Datastream licenseren, implementeren en ondersteunen. Hierdoor ontstaat een uitgebreid op het Web gebaseerd EAM-systeem voor klanten van Siemens.

Op basis van deze samenwerking biedt Siemens Datastream's tools en applicaties aan om de winstgevendheid van bedrijfsmiddelen, zoals machines, reserveonderdelen en voorraden, tijdens hun levenscyclus te maximaliseren. Het Datastream Netwerk biedt klanten van Siemens het gehele scala van Enterprise Asset Lifecycle Management - van aankoop en gebruik via beheer tot verkoop. Siemens zal bovendien de Web-gehoste oplossing van Datastream toepassen als elementaire aansturing voor verbetering van het leveringsproces van de eigen 'Business Based Maintenance' projecten.

Het op het Web gebaseerde Enterprise Asset Management systeem ondersteunt het beheer van meerdere talen, munteenheden en geografisch verspreide productievestigingen. Hierdoor is een complete en gemakkelijk te gebruiken oplossing beschikbaar, speciaal voor bedrijven die wereldwijd actief zijn op meerdere locaties. Vanaf een enkele database kan Siemens samenwerking ondersteunen voor al haar wereldwijde EAM-projecten.

"De relatie van Datastream met Siemens biedt ons enorme mogelijkheden voor uitbreiding van onze diensten aan internationale klanten," zegt Larry Blackwell, president en CEO van Datastream. "Deze samenwerking bevestigt de toonaangevende positie van Datastream in de EAM-sector en, in het algemeen, het belang van asset lifecycle management."

"Enterprise asset management is een belangrijke behoefte van onze klanten. Onze alliantie met Datastream biedt Siemens de juiste oplossingen en diensten om hieraan tegemoet te komen," zegt Günter Menden, hoofd Siemens Industrial Services. "Datastream's voor het Web ontwikkelde producten maken de wereldwijde implementatie van onderhoudsoplossingen mogelijk en zorgen ervoor dat wij onze e-business activiteiten kunnen vergroten."

Over Siemens Industrial Solutions en Services
De Siemens Industrial Solutions en Services Group (I&S) levert aan proces- en productiebedrijven wereldwijd klantgerichte technische service en IT-oplossingen voor de gehele levenscyclus van productievestigingen - van planning en constructie via uitvoering en modernisering tot ontmanteling en recycling. I&S heeft 29.000 medewerkers op ongeveer driehonderd locaties in de volgende divisies: metaal, mijnbouw en papiertechnologie; infrastructuur en marine-oplossingen; olie & gas en petrochemische technologieën; intelligente vervoerssystemen; industriële diensten; IT-oplossingen voor productievestigingen. In het fiscale jaar 2000 (tot 30 september) heeft I&S een totale omzet van 4,4 miljard euro behaald; de omzet voor rente en belastingen (EBIT) bedroeg 167 miljoen euro.

Meer informatie: www.is.siemens.de.

Over Datastream Systems, Inc.
Datastream Systems, Inc. (NASDAQ: DSTM) levert software en diensten voor asset lifecycle management waarmee bedrijven hun ROI (return on investment) in bedrijfsmiddelen kunnen maximaliseren. Via het Datastream Netwerk hebben klanten van Datastream toegang tot producten, diensten en allianties om de evaluatie, aankoop, het gebruik, beheer en de beschikbaarheid van bedrijfsmiddelen te automatiseren. Het Datastream Netwerk omvat de MPX-familie van enterprise asset management software en diensten, alsmede Datastream's iProcure(tm) marktplaats.

Datastream werd opgericht in 1986 en heeft klanten in 129 landen. Producten en diensten van Datastream worden gebruikt door zestig procent van de Fortune 500 bedrijven.

Meer informatie: www.datastream.net.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Datastream Systems B.V., Bert Verplancke, tel. (010) 206 47 11 email: (bob.swart@dstm.nl)
of
Sterk Werk Communicatie B.V., Aad Jan Roos, tel. (010) 456 78 49, email: (aadjan.roos@sterkwerk.nl)