Wijziging samenstelling Directie Corio

Bron: VIB
VIB Utrecht, 29 juni 2001

Wijziging samenstelling Directie Corio

Corio N.V., beleggingsmaatschappij in commercieel vastgoed, maakt bekend dat de heer J. Visscher, financieel directeur van Corio, zijn functie per 30 juni a.s. zal neerleggen. De heer Visscher heeft hiertoe besloten vanwege een verschil van inzicht over het te voeren beleid. De heer drs. J.P. van Leeuwen zal de werkzaamheden van de heer Visscher per 1 juli 2001 overnemen. De heer Van Leeuwen was hiervoor werkzaam bij Rodamco Europe als director Corporate Finance & Fiscal Affairs. Op korte termijn zal een Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders worden bijeengeroepen waarin de aandeelhouders zal worden voorgesteld de heer Van Leeuwen te benoemen tot statutair directeur.

De heer Visscher trad per 1 februari 1995 als financieel directeur toe tot de Directie van VIB, dat sinds de fusie met WBN onder de naam Corio verder gaat. Corio is de heer Visscher erkentelijk voor zijn bijdrage aan de groei en ontwikkeling die de organisatie in deze periode heeft doorgemaakt.

Profiel van Corio
Corio (de nieuwe naam van VIB en WBN) is een onafhankelijke beleggingsmaatschappij in Europees commercieel vastgoed met een primaire focus op retail. De aandelen zijn beursgenoteerd waardoor instituten en particulieren gemakkelijk toegang hebben tot de hoogwaardige portefeuille. Deze is vooralsnog geconcentreerd in Nederland, Frankrijk en Spanje en bestaat uit winkels en -in mindere mate- kantoren en bedrijfsruimten. De strategie van Corio is gericht op verdere expansie in Europa. Met haar beleggingen streeft Corio een zo hoog mogelijk rendement bij een beperkt risico na. De nadruk op retail en de geografische spreiding in Europa verlagen de conjunctuurgevoeligheid. Daarbij wordt een dynamisch portefeuillebeleid gevoerd. Corio is betrokken bij verschillende fases van het beleggingsproces. Dit gebeurt vanuit een professionele en toegewijde organisatie. Activiteiten als (center)management, verhuur, marketing, renovatie, acquisitie en verkoop van vastgoed vragen naast juridische, financiële en fiscale expertise ook lokale marktkennis. Deze deskundigheid is ondergebracht in de lokale organisaties in Nederland (Utrecht), Frankrijk (Parijs) en Spanje (Madrid).

Corio is een beleggingsmaatschappij met veranderlijk kapitaal en een closed-end karakter. De aandelen Corio zijn hierdoor een meer liquide belegging dan directe beleggingen in vastgoed. De marktkapitalisatie bedraagt heden ongeveer ? 1,6 miljard en de omvang van de vastgoedportefeuille bedraagt ongeveer ? 2,7 miljard.

Voor meer informatie:
Th. W. Wernink, voorzitter directie,