Netdokter van KNMG zoekt online huisartsen

Datum nieuwsfeit: 29-06-2001

Netdokter zoekt enthousiaste huisartsen

29 juni 2001

Op maandag 17 september is het zover: dan zal de geheel vernieuwde site van de Netdokter de lucht in gaan! De Netdokter is bestemd voor jongeren van 12 tot 18 jaar en heeft als belangrijkste doelstelling om gezond gedrag te bevorderen. Op de nieuwe site zullen jongeren nog meer centraal staan. Bovendien is de nieuwe site interactief en snel te actualiseren.

De Netdokter werd in 1999 gelanceerd ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van de KNMG. Vanwege de grote populariteit besloot initiatiefnemer KNMG vorig jaar om de site tot 2003 te continueren. Dit werd mogelijk dankzij bijdragen van de Agis-groep en het VSB-fonds.

Een belangrijk onderdeel van de site is de vraagbaak. Hierin kunnen jongeren vragen stellen over uiteenlopende onderwerpen als ziekte & gezondheid, seksualiteit, genotmiddelen, kopzorgen, veiligheid en uiterlijk. Niet-medische vragen zullen beantwoord worden door het NIGZ.

Voor de beantwoording van medische vragen zijn wij op zoek naar huisartsen die per week ongeveer 5 vragen willen beantwoorden. Uiteraard kan elke huisarts daarbij zelf aangeven hoe lang hij of zij bereid is zijn medewerking aan dit project te verlenen.

Reacties voor vrijdag 27 juli a.s. bij Ellen Schepers, projectleider Netdokter: 030 - 282 3786 of e-mail: (e.schepers@fed.knmg.nl) Of kijk voor meer informatie: www.netdokter.nl.