Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 29-06-2001

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 29-06-2001
1e Persbericht 29 juni 2001

Persberichten uit de regio:

Zuidoost Brabant: Verplaatsingen in afdelingsleidingen Per 1 september worden enkele (plaatsvervangende) afdelingschefs verplaatst of geplaatst.

Hans van den Heuvel gaat van Helmond Oost naar Eindhoven-Stratum;

Jos van Riet verlaat de afdeling Vreemdelingen en gaat naar De Kempen;

Henk van Vooren gaat werken in Eindhoven Woensel Noord, hij was plaatsvervanger in Eindhoven Centrum;

Els Brekelmans was plaatsvervanger in Eindhoven Tongelre, zij wordt chef bij de afdeling Vreemdelingen;

Math Agelink gaat Eindhoven Centrum versterken als plaatsvervanger, hij komt van Helmond West;

Jaap Breedveld wordt de nieuwe chef van Helmond Oost, hij komt van het korps Amstelland;

Godfried Klerks is ook een nieuwkomer, hij komt van Limburg Noord. Hij wordt plaatsvervanger in Eindhoven Tongelre;

Ger Verhoeven werkt nu nog bij Executieve Ondersteuning, hij wordt plaatsvervanger in Helmond West;

Will Meijers wordt nu de afdelingschef in Eindhoven Centrum, hij werkte daar al als interim chef;

Albert van der Scheur wordt projectleider PO2002 (Politie-onderwijs);

Pieter van der Linden wordt de projectleider voor het algemeen commando Euro Conversie.

Eindhoven: Verdachte van poging inbraak in vrachtauto aangehouden De politie heeft naar aanleiding van een melding van een poging tot inbraak in een vrachtauto op de Marinus van Meelweg een onderzoek in de regio ingesteld. Op de Kasteel-Traverse in Helmond kon hierdoor vrijdagochtend rond 5.00 uur een 49-jarige verdachte uit Venray worden aangehouden. De 48-jarige Belgische vrachtwagenchauffeur hoorde vrijdagochtend rond 4.20 uur iemand morrelen aan de achterzijde van de oplegger. Toen de man ging kijken zag hij een personenauto wegrijden. De verdachte is ingesloten voor verder onderzoek.

Eindhoven: Drugsdealer
Op de Nieuwstraat is donderdagavond rond 19.50 uur een 22-jarige man uit Rotterdam aangehouden. Hij wordt verdacht van het dealen in drugs. Bij hem werden 13 bolletjes met een op cocaïne lijkende stof aangetroffen en een geldbedrag van 275 gulden. De verdachte is ingesloten voor verder onderzoek.

Eindhoven: Man met fles geslagen
Op het terrein van een horecagelegenheid op de John F Kennedylaan is vrijdagochtend tussen 3.15 en 3.30 uur een 21-jarige inwoner van Bergeijk met een fles geslagen. Het slachtoffer kwam uit de horecagelegenheid lopen toen een man met een fles in zijn hand tegen een kennis van het slachtoffer begon te schelden. Toen het slachtoffer zich hierin mengde werd hij met de fles op zijn oog geslagen. Hij liep hierdoor een wond boven zijn oog op. Hij is voor hechting van de wond naar het Diaconessenhuis gegaan. De politie stelt een onderzoek in naar het gebeurde.

Eindhoven: Verdachte aangehouden voor poging diefstal fiets Na een achtervolging is op de Vestdijk donderdagavond rond 23.50 uur een 26-jarige Eindhovenaar aangehouden. De politie kreeg een melding dat een man een fiets aan het stelen was op de Raiffeisenstraat. Toen de politie ter plaatse kwam zagen zij de verdachte hard wegrennen. Hij had getracht een slot van een fiets door te zagen. Bij de verdachte werd breekgereedschap aangetroffen en in beslag genomen. De verdachte is naar verhoor vrij gelaten. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Bierdrinker weigert naam op te geven Op de Kerkstraat is donderdagavond rond 21.55 uur een 37-jarige man uit Berlicum aangehouden. Hij stond op de openbare weg bier te drinken en weigerde bij controle zijn naam op te geven. De man kon na verhoor weer de straat op. Tegen hem wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Steekpartij
In zijn woning in het centrum van Helmond is donderdagavond rond 20.25 uur een 21-jarige man aangehouden. Hij wordt verdacht van het steken van een 26-jarige man uit Helmond met een mes in een woning aan de Willem Beringsstraat eerder die dag. Het slachtoffer is met een steekwond in zijn hals overgebracht naar het ziekenhuis. De verdachte is ingesloten. De politie stelt een onderzoek in naar hetgeen is gebeurd.

Bergeijk: Co2 Lasapparaat gestolen
Uit een schuur aan de Weebosch is tussen woensdagmiddag 12.00 uur en donderdagavond 22.30 uur een Co2 lasapparaat met zuurstoffles gestolen. De dader is binnengekomen door een toegangsdeur open te breken.

Gemert: Man met vals paspoort aangehouden
In een gebouw op de Karbeel is donderdagmiddag rond 15.25 uur een 29-jarige man uit Gemert aangehouden. Hij legitimeerde zich met een vals paspoort waarop de politie werd ingeschakeld. De verdachte is ingesloten op het politiebureau.

Valkenswaard: Woninginbraak
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagochtend 19.30 uur is ingebroken in een woning aan de Korunahof. De dader kwam binnen door een raam aan de achterkant van de woning open te breken. Uit de woning wordt voor zover bekend een TV vermist.