FNV wil overleg over toekomst havenbedrijf Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 29-06-2001
FNV

FNV wil overleg over toekomst havenbedrijf Rotterdam Regio Noordholland - (Marianne.Overbeeke@vc.fnv.nl)

FNV regio Zuid-Holland, FNV Bondgenoten en ABVAKABO FNV vragen de wethouder Economische Zaken opheldering over de mogelijke privatisering van het Havenbedrijf. Rene Venings, regiobestuurder FNV meldt dat in een brief aan wethouder Van Dijk van de gemeente Rotterdam. Volgens de FNV staat de mogelijke privatisering van het gemeentelijk Havenbedrijf niet op zichzelf, maar heeft privatisering verregaande gevolgen voor de economische structuur en de sociale verhoudingen in de regio.

De hele Rotterdamse haven is in beweging. De uitbreiding van de haven met de tweede Maasvlakte en de veranderingen in de scheepvaart, zoals toenemende containeroverslag zijn daar voorbeelden van. Daarom wil de FNV wil niet alleen met de wethouder praten, maar ook de werkgevers, de gemeente Rotterdam de regio en de rijksoverheid in het overleg betrekken.

Rene Venings eindigt zijn brief met een uitnodiging aan de wethouder om een brede, centraal gecoördineerde discussie te organiseren. Zodra over dit onderwerp meer nieuws te melden valt, kunt u hier een update lezen.

Deze tekst is een resultaat van uw abonnement op www.fnv.nl/berichtenservice Meer voor randstad-nieuws: www.fnv.nl/randstad