EuroMeldpunt van de Consumentenbond open voor dubbel prijzen

Datum nieuwsfeit: 29-06-2001

EuroMeldpunt open voor dubbel prijzen
29 juni 2001

De Consumentenbond en het PlatformDetailhandel.nl hebben 29 juni een dringende oproep gedaan aan detaillisten om per 1 juli dubbel te prijzen. Ook wordt het vanaf 1 juli voor consumenten mogelijk om in het EuroMeldpunt meldingen over dubbel prijzen door te geven.

De organisaties wijzen de detaillisten erop dat prijzen in euro's en guldens in het belang is van de consument, maar zeker ook in hun eigen belang. Dubbel prijzen wekt vertrouwen, oogt professioneel en voorkomt begin 2002 vertragingen bij de kassa en irritatie doordat klanten op dat moment gaan kijken of het wel klopt.

Het EuroMeldpunt van de Consumentenbond staat per 1 juli open voor positieve en negatieve meldingen over dubbel prijzen. Meldingen kunnen doorgegeven worden via de website www.consumentenbond.nl of per telefoon: 0800-0120.