DaimlerChrysler en Hyundai richten joint venture op voor gezamenlijk..

Datum nieuwsfeit: 30-06-2001
Bron: DaimlerChrysler Nederland
DaimlerChrysler Nederland

DaimlerChrysler en Hyundai richten joint venture op voor gezamenlijke productie bedrijfswagenmotoren

DaimlerChrysler AG (DCAG) en Hyundai Motor Company (HMC) hebben overeenstemming bereikt over de oprichting van een joint venture voor de productie van dieselmotoren voor bedrijfswagens in Korea. De nieuwe onderneming, waarvan DCAG en HMC ieder de helft van de aandelen gaan bezitten, wordt eind juni opgericht.

Beide partijen investeren circa 200 miljoen Euro in een productiefaciliteit voor de Mercedes-Benz 900-serie dieselmotor. Dit gezamenlijke project is de eerste concrete stap in de samenwerking op het gebied van bedrijfswagens, zoals vorig jaar tijdens het tekenen van ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen