Houtense Kunstfietsdagen

Datum nieuwsfeit: 30-06-2001
Houtense Kunstfietsdagen 2001

Ateliers en schuilplaatsen!

In het weekend van 30 juni en 1 juli stellen de Houtense kunstenaars hun ateliers weer voor u open. De Kunstfietsdagen vallen dit jaar samen met de Landelijke Dag van de Architectuur op 1 juli. Reden om een aantal activiteiten te bundelen. Makeblijde, centrum voor tuin- en landschapsarchitectuur en aangewezen als Architectuurcentrum van Houten is dit jaar de inspirerende locatie voor de centrale expositie. Daar is van elke deelnemende kunstenaar één kunstwerk te zien. De kunstenaars zijn daarvoor aan het werk gegaan met het thema "schuilplaatsen", dat associaties oproept met huizen, andere bouwwerken en toevluchtsoorden; zowel voor mens als dier en misschien ook wel voor planten! Voor al wat leeft dus!

Gaat u zelf kijken, een goede start voor een door u zelf uitgezette route langs de ateliers. De kunstenaars zullen u weer gastvrij ontvangen. Aan de blauw/oranje vanen herkent u de ateliers.

Ook het AOC maakt met de eindpresentatie opleiding Meesterbinder weer deel uit van de route, evenals de zomerexpositie van de amateur kunstenaarsvereniging Ars Peintura en de Fotoclub Perspectief. Wij verwachten ook dit jaar, dat weer veel Houtense kunstliefhebbers, jong en oud, op de fiets stappen om de verschillende kunstuitingen op zich in te laten werken!

Het bestuur van de Stichting Kunst om de Hoek