Greenpeace werft massaal klanten voor groene stroom

Datum nieuwsfeit: 01-07-2001
Bron: Greenpeace
Greenpeace

Greenpeace werft via website en e-card massaal klanten voor groene stroom

Greenpeace helpt consumenten via internet eenvoudig, snel en zonder extra kosten over te stappen op groene stroom. Een massale overstap zal de energiebedrijven dwingen nu veel meer te investeren in schone energiebronnen.

Consumenten kunnen zich via de Greenpeace- website aanmelden voor groene stroom. Greenpeace zoekt uit welke energiebedrijven zonder extra kosten groene stroom aanbieden en geeft de aanmeldingen massaal door aan het meest geschikte bedrijf.

Vanaf 1 juli wordt de markt voor groene stroom geliberaliseerd. Iedereen kan dan groene stroom kopen voor dezelfde prijs als vuile stroom. Alle groene reclames ten spijt, de stroom uit het stopcontact is de laatste jaren alleen maar vuiler geworden. Energiebedrijven kopen steeds meer goedkope stroom uit het buitenland die voor een groot deel is opgewekt met bruinkool en kernenergie. Investeringen in schone energiebronnen als zon en wind blijven achter.

Consumenten kunnen zich aanmelden voor groene stroom: www.greenpeace.nl/ams/groenestroom1.shtml

Groene stroom actie e-Card: www.greenpeaceweb.org/Ecards/Special.asp