Melkert aanwezig bij het World Economic Forum

PERSBERICHT PVDA

Den Haag, 28 juni 2001

MELKERT AANWEZIG BIJ HET WORLD ECONOMIC FORUM IN OOSTENRIJK

Van zondag 1 tot en met dinsdag 3 juli komt in Salzburg het World Economic Forum bijeen. Met name Centraal en Oost-Europese landen nemen deel aan dit forum. Onder de titel Europe: building on diversity zal dit jaar tijdens de Europese Economische Conferentie onder andere aandacht worden besteed aan de uitbreiding van de EU, immigratie en de hervoming van het pensioenstelsel. PvdA-fractievoorzitter Ad Melkert is maandag 2 juli aanwezig bij deze conferentie in het Salzburg Congress Centre.

Melkert levert een bijdrage aan twee workshops. Tijdens de eerste workshop (9.00 tot 10.30 uur) spreekt hij over de huidige situatie op de Europese arbeidsmarkt en vraagstukken die samenhangen met arbeidsmigratie. Andere inleiders zijn Irena Boruta (Undersecretary of State, Ministry of Labour and Social Policy, Poland), Richard Falbr (President, Czech-Moravian Confederation of Trade Unions) en Geoff Mulgan (Special Adviser, Prime Minister's Policy Unit, United Kingdom; Global Leader for Tomorrow 2000).

De tweede workshop (11.00 tot 12.30 uur) heeft als titel Economic Policies beyond Boundaries. Zowel in Oost als West-Europa hebben sommige economische beleidsmaatregelen een sterk rechts of links etiket. Melkert gaat hierover in discussie met Vaclav Klaus (President, Chamber of Deputies of the Czech Parliament).

Voor meer informatie: Angela de Jong 070-318 2696