Groepsverenigingen fuseren in Nederlands uitgeversverbond

Nederlands Uitgeversverbond

GROEPSVERENIGINGEN FUSEREN BINNEN NEDERLANDS UITGEVERSVERBOND

PERSBERICHT

Op initiatief van de Groep Omroepbladen is besloten een fusie met de Groep Publieks- en Opinietijdschriften tot stand te brengen in verband met de synergie van activiteiten tussen beide groepen. Met de bundeling van krachten is efficiencyvoordeel te behalen op het gebied van de behartiging van de belangen van de aangesloten leden.

Vanaf 1 juli 2001 is de belangenbehartiging van de uitgevers van publieks- en opinietijdschriften en omroepbladen bij het Nederlands Uitgeversverbond gebundeld in de nieuwe groepsvereniging: Groep Publiekstijdschriften.

Aan het bestaande bestuur van de publieks- en opinietijdschriften, onder voorzitterschap van Auke Visser (VNU Tijdschriften) worden in de nieuwe vorm Hans Wilbrink (Vara) en Coen Abbenhuis (BV Programmabladen AKN) vanuit de omroepbladen toegevoegd.

Voor meer informatie:
www.tijdschriften.nl of Harriët Schrier, secretaris Groep Publiekstijdschriften