Politiebericht Utrecht: district Eemland Noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 2-07-2001

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 09.00 uur
Schietpartij

BAARN Op zondagavond 1 juli ontstond in de Oranjestraat omstreeks half elf een vechtpartij waarbij geschoten zou zijn met vermoedelijk een vuurwapen. Toen de politie ter plaatse ging, troffen agenten op een parkeerterrein een groep vechtende mannen aan. De vechtenden werden gescheiden en één van de mannen bleek gewond te zijn aan het hoofd. De man werd voor verzorging overgebracht naar een ziekenhuis in Baarn. Na behandeling werd hij aangehouden en ingesloten. Het betrof een 22-jarige inwoner van Baarn.

Op de parkeerplaats werden nog drie andere verdachten aangehouden die bij de vechtpartij betrokken waren. Het betroffen allen inwoners van Baarn van 20 en 22 jaar oud. Omdat tijdens de vechtpartij mogelijk een vuurwapen gebruikt was, heeft de politie de omgeving enige tijd afgezocht om een vuurwapen te zoeken. Dit werd niet aangetroffen. De verdachten werden allen ingesloten voor onderzoek. De aanleiding voor de vechtpartij is de politie nog niet duidelijk.