Politiebericht Eindhoven e.o.

2ePersberichtmaandag2juli2001

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Maandagmorgen om 4.25 uur is op een dakterras van een woning aan de Groot Bijgaarden-laan een 18-jarige man uit Tilburg aangehouden. De gewaarschuwde politie zag even daarvoor dat de man uit een tankstation aan de John F. Kennedylaan kwam gelopen. Hij rende hard weg, doch de politie trof na een korte achtervolging de man op het dakterras aan. Bij onderzoek aan het tankstation bleek dat een ruit van de automatische toegangsdeur was ingegooid. Tevens bleek een binnendeur van het tankstation te zijn vernield. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau.

Valkenswaard: Verdachte verlaat plaats van ongeval Zondagmiddag om 16.10 uur is op de Schafterdijk een 33 jarige automobilist uit Polen aan-gehouden. Even daarvoor parkeerde hij zijn bestelauto op Dorpsstraat. Bij het achteruit rijden reed hij tegen twee geparkeerde autos. Direct daarop stapte de bijrijder uit de bestel-auto. De bestuurder reed na het ongeval weg zonder zijn identiteit bekend te maken. Op aanwijzing van de bijrijder kon de verdachte worden aangehouden. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau. Hij bleek gedronken te hebben. De man weigerde medewerking aan het onderzoek. Hij kreeg een rijverbod van 12 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Maarheeze: Snelheidscontrole
Zondag tussen 9.30 en 14.15 uur is op de Hugten een snelheidscontrole gehouden. 635 voertuigen zijn gecontroleerd. 70 daarvan reden te hard. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 105 km/u.

Heeze: Inbraak in een bedrijf
Zondagavond omstreeks 19.35 uur trad het alarm van een bedrijf op de Somerenseweg inwerking. Bij onderzoek bleek dat een ruit van een toegangsdeur was vernield. Uit het pand verdween een tv.

Gemert: Alcohol
Zondagavond rond 21.00 uur is op de Lodderdijk een 25-jarige bromfietser uit Gemert aan-gehouden. De man bleek gedronken te hebben. Hij blies 1,90 pro mille. Hij kreeg een rijver-bod van 10 uur opgelegd. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eersel: Aanrijding met gewonde
Maandagmorgen rond 0.30 uur raakte bij een ongeval op de Oude Postelseweg een 19-jarige fietser uit Eersel gewond. Hij fietste daar. Plotseling voelde hij dat een onbekende automobilist tegen de achterzijde van zijn fiets reed. Hij fietste door, doch voelde direct daarop dat de automobilist weer tegen de achterzijde van zijn fiets reed. De fietser kwam ten val en raakte gewond. Een getuige zag dat de automobilist stopte, achteruit reed en een doodlopende weg van de Oude Postelseweg inreed. Even later kwam de automobilist terug en reed snel weg richting Markt, zonder zijn identiteit bekend te maken. Het slachtoffer liep verwonding op aan zijn been. Na behandeling in het ziekenhuis kon hij huiswaarts keren. Getuigen van de aanrijding worden verzocht contact op te nemen met de politie 0900 8844.

Valkenswaard: Verkeerscontrole
In de nacht van zondag op maandag zijn bij een verkeerscontrole op de Markt 7 bromfietsers bekeurd voor: 2x te hoge constructiesnelheid; 4x geen helm en 1x het volgen van de rijbaan. 2 bestuurders kregen een proces-verbaal voor: 1x lekke uitlaat en 1x rijden in een geslotenverklaring eenrichtingsweg.

Valkenswaard: Aanrijding met gewonde
Maandagmorgen rond 2.05 uur raakte bij een eenzijdig ongeval op de Leenderweg een 18-jarige snorfietser uit Leenderstrijp gewond. Hij reed over het viaduct richting Leende. Door onbekende oorzaak raakte hij de macht over het stuur kwijt en viel tegen de vangrail. Hij is met beenletsel overgebracht naar het St. Annaziekenhuis.

Valkenswaard: Inbraak in een bedrijf
Tussen zaterdagavond 18.00 en maandagmorgen 5.00 uur is ingebroken in een bedrijfspand op de Zeelbergseweg. Een toegangsdeur en enkele binnendeuren zijn geforceerd. Uit het pand zijn gereedschappen, een computer, een faxapparaat en ander communicatieappa-ratuur gestolen.

Best: Inbraak in bouwketen
Maandagmorgen rond 6.30 uur bleek bij controle op een bouwterrein dat een rolluik van een bouwkeet was opengebroken. Hierna is toegang verkregen tot een loods. Uit de loods en bouwketen zijn diverse gereedschappen, communicatieapparatuur, een tafelventilator, koffie en doosjes schroeven gestolen.

Geldrop: Inbraak in een bedrijf
Tussen zondagavond 22.00 en maandagmorgen 6.00 uur is ingebroken in een bedrijfspand op de Eindhovenseweg. Een toegangsdeur is vernield. In het pand is een muntautomaat opengebroken. Het muntgeld verdween.

Deurne: Aanrijding met gewonde
Maandagmorgen rond 8.15 uur raakte bij een ongeval op de Helmondseweg een 17-jarige snorfietster uit Deurne gewond. Zij reed daar komende uit de richting Deurne. Een vlieg kwam in haar oog. Zij raakte vervolgens de macht over het stuur kwijt, reed tegen een boom en kwam ten val. Zij klaagde over pijn aan haar hoofd en is overgebracht naar het Elkerliek-ziekenhuis.

Deurne: Inbraak in een bedrijf
Zondag tussen 14.30 en 20.30 uur is ingebroken in een bedrijfspand op de St. Jozefstraat. Onbekend is hoe men het pand binnenkwam. Uit het pand verdween een kassalade met daarin een paar honderd gulden.

Eersel: Aanrijding met gewonde
Maandagmorgen rond 9.15 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Heike Ellenbroek Donk een 68-jarige automobilist uit Veldhoven gewond. De Veldhovenaar reed op genoemde kruising. Een 52-jarige automobilist uit Vessem reed over Donk naar genoemde kruising en verleende geen voorrang aan de Veldhovenaar. De Veldhovenaar klaagde over pijn aan de borst. Hij is overgebracht naar het St. Josephziekenhuis.