Nieuwe WRQ Reflection-versies geven veilige host-applicaties

Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Robert W. De Moll
(robertdm@monogram.nl)

Nieuwe WRQ Reflection-versies geven vanaf desktop en web uitgebreide en veilige toegang tot host-applicaties

Nieuwe mogelijkheden voor veiliger en rendabeler oplossingen

Den Haag, 2 juli 2001 - WRQ introduceert drie nieuwe producten en services voor haar Reflection-producten voor terminal-emulatie en PC/UNIX-integratie. De nieuwe versies voegen sterke beveiligingsvoorzieningen toe aan de op Windows gebaseerde WRQ Reflection-producten. Daarnaast bieden ze ook verbeterde productiviteitsmogelijkheden voor de webgebaseerde Reflection-emulatieproducten. De nieuwe producten en services - WRQ Reflection Security Components, WRQ Reflection for the Web 4.5 en WRQ Reflection Webfront Services - zijn per direct leverbaar. Automatiseerders kunnen met deze drie oplossingen kosten reduceren en de zakelijke risico's terugbrengen door eenvoudiger, rendabeler en veiliger toegang te bieden tot data die zich op host-systemen bevinden. "De nieuwe producten en services laten zien dat WRQ zich ook op de lange termijn blijft richten op de belangrijke markt voor hosttoegang," zegt Doug Walker, CEO en chairman van WRQ. "Reflection is lange tijd het vlaggenschip geweest voor WRQ en veel van onze klanten. We zullen het product verder blijven ontwikkelen, al naar de gelang de markt evolueert." WRQ Reflection Security Components
Aangezien bijna 70 procent van de bedrijfsgegevens zich op mainframes bevindt is het handhaven van de beveiliging voor de toegang daartoe van cruciaal belang. Volgens IDC loopt de schade door diefstal van bedrijfsinformatie op tot meer dan $600 miljoen in 2000. De schade door sabotage van gegevens of netwerken wordt geraamd op bijna $30 miljoen. Met WRQ Reflection Security Components, Reflection Windows-gebaseerde terminal-emulatie en PC/UNIX-integratie kunnen klanten het verplaatsen van gegevens via het netwerk beveiligen. Met Reflection for the Web konden klanten reeds profiteren van deze beveiligingsmogelijkheden. WRQ stelt nu deze mogelijkheden ook beschikbaar aan gebruikers van Reflection for Windows. Reflection Security Components zijn kosteloos beschikbaar voor de huidige Reflection-gebruikers. Door gebruik te maken van de beste beveiligingsprotocollen en -standaarden is het niet nodig om onversleutelde wachtwoorden over het netwerk te sturen. De componenten waarborgen tevens de beveiliging en integriteit over Internet en intranet, verminderen het aantal inlogprocedures en maken de toepassing mogelijk van smartcards voor toegang tot hostsystemen. WRQ Reflection for the Web 4.5
WRQ Reflection for the Web 4.5 biedt zowel geavanceerde als basisfunctionaliteitenen voor gebruikers die gewend zijn aan een op Windows gebaseerde emulator en voor werknemers en zakenpartners die van buitenaf een beveiligde toegang moeten hebben tot het bedrijfsnetwerk. In antwoord op feedback van klanten biedt WRQ Reflection for the Web 4.5 verbeterde functionaliteit voor gebruikers van HP en IBM mainframes. Tot de nieuwe mogelijkheden behoren een geïntegreerde FTP client, HP 'pass through printing' HP 'host initiated' commando's, ondersteuning van de APL-tekenset, Telnet-ondersteuning voor 3270-printersessies, TN-association en IBM mainframe productiviteitsvoorzieningen. WRQ Reflection Webfront Service
De WRQ Reflection Webfont Service betekent een belangrijke stap voorwaarts voor web-naar-host terminal-emulatie, in termen van gebruiksgemak en kostenbesparingen. De Reflection Webfront Service wordt geleverd door het consulting servicesteam van WRQ en stelt organisaties in staat om de traditionele 'groene schermen' om te zetten in een op maat gemaakte grafische interface voor een enkele hostapplicatie. Door de mogelijkheden voor aanpassingen, het gestroomlijnde pad naar de gegevens en de kortere trainingstijd kunnen gebruikers efficiënt met hostsystemen werken. Prijzen en beschikbaarheid
Reflection for the Web 4.5 en Reflection Webfront Service zijn beschikbaar via het WRQ-netwerk van verkooppartners. Reflection Webfront Service is beschikbaar via WRQ Consulting Services ((consult@wrq.com)). WRQ Reflection Security Components kunnen kosteloos van de website van WRQ worden gedownload (wrq.com). Deze componenten werken met WRQ Reflection 8.06 of hoger. Over WRQ
WRQ INC. stelt zich ten doel klanten door middel van innovatieve technologie te helpen met het oplossen van de moeilijkste vraagstukken op het gebied van toegang tot informatie en integratie van bedrijfsprocessen. De Reflection emulatiesoftware en Verastream integratie-technologie helpt klanten hun bedrijfsvoering af te stemmen op de volgende economie. De oplossingen van WRQ ondervinden brede erkenning vanwege de hoge kwaliteit, de uitgebreide functionaliteit en de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding Met deze oplossingen werken wereldwijd circa 8 miljoen personen. Van alle Fortune 500-bedrijven behoort meer dan de helft tot de klantenkring. WRQ bestaat inmiddels twintig jaar, heeft vestigingen over de hele wereld en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het hoofdkantoor staat in Seattle, de Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. Sinds februari 2000 beschikt WRQ ook over een tweede Nederlandse vestiging in Bilthoven. NOOT: WRQ en de producten van WRQ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van WRQ. Alle andere in dit bericht genoemde handelsmerken, product- en bedrijfsnamen zijn uitsluitend ter identificatie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.