Janssen de Jong Groep neemt Twentse Weg- en Waterbouw over

Datum nieuwsfeit: 02-07-2001

2 juli 2001, Son en Breugel

Janssen de Jong Groep neemt Twentse Weg- en Waterbouw (TWW) over

Bouwconcern Janssen de Jong Groep heeft vrijdag 29 juni jl. definitieve overeenstemming bereikt over de overname van de Twentse Weg- en Waterbouw B.V. Deze in Oldenzaal gevestigde onderneming is actief in de voorbereiding, uitvoering en begeleiding van grond-, weg- en waterbouwwerken in Oost Nederland. Bij de onderneming zijn circa 55 personen werkzaam. De omzet is NLG 20 miljoen.

De belangen van Janssen de Jong Groep in de regio Oost Nederland worden door deze acquisitie aanmerkelijk vergroot. Bruns en Bonke Bouw, projectontwikkelaar Janssen de Jong Plancoördinatie en systeembouwbedrijf Remco Ruimtebouw opereren vanuit de gezamenlijke vestiging in Hengelo. Door de overname van de Twentse Weg- en Waterbouw B.V. verwacht Janssen de Jong Groep haar positie op met name de infrastructurele markt in Oost Nederland te versterken.

De overname vindt plaats met terugwerkende kracht tot 1 januari 2001 en heeft geen negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid.

De strategie van Janssen de Jong Groep is er op gericht met kwalitatief hoogwaardige producten en diensten een hogere marge en een beter rendement te scoren dan te doen gebruikelijk in de traditionele bouw.