Aanbieding rapport Ontwikkelingssamenwerking in 21e eeuw

Datum nieuwsfeit: 04-07-2001
Bron: CDA
CDA

4 juli: aanbieding rapport Ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw aan minister Herfkens

Woensdag 4 juli a.s. vindt, vanaf 11.30 in Perscentrum Nieuwspoort (Lange Poten 10 in Den Haag) de perspresentatie van het rapport "Ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw" van de Commissie Buitenland van het CDA plaats.

Het eerste exemplaar van dit rapport zaal door Piet Bukman (de voorzitter van de Commissie Buitenland) aan Eveline Herfkens (minister voor ontwikkelingssamenwerking) worden aangeboden.
Minister Herfkens zal vervolgens inhoudelijk op het rapport reageren. Hierna volgen korte reacties van Piet Bukman en Gerda Verburg (CDA-woordvoerder ontwikkelingssamenwerking in de Tweede Kamer)

Het rapport ­ en de hoofdlijnen die erin getrokken worden ­ is het resultaat van intensief beraad rond het thema "Ontwikkelingssamenwerking in de 21e eeuw", onder verantwoordelijkheid van de Eduardo Frei Stichting (EFS) in samenwerking met de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO) en het Wetenschappelijk Instituut (WI) voor het CDA.

Partnerschap en inbreng van particulier initiatief Partnerschap en de inbreng van particulier initiatief. Dat zijn de twee belangrijkste pijlers waar ontwikkelingssamenwerking in de CDA-visie op zou moeten berusten. Deze stelling is, onder verantwoordelijkheid van de Commissie Buitenland, uitgewerkt in het bovengenoemde rapport.