'Stadsdeelvoorzitter Geuzenveld-Slotermeer breekt woord'

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

GEEN WOONBOTEN MAAR WEL BOUWEN AAN DE SLOTERPLAS

STADSDEELVOORZITTER BREEKT HAAR WOORD.

Amsterdam Geuzenveld-Slotermeer 4 juli 2001.

Vrijwel unaniem waren de raadsleden tégen woonboten in de Sloterplas maar niet tegen plannen om te bouwen aan de Sloterplas. Leefbaar Slotermeer/Geuzenveld en NIVO kregen niet genoeg steun om de Globale visie Sloterplas gewijzigd te krijgen.

Tijdens de inspraakavonden van Parkstad werd door Miep van Diggelen stellig beweerd dat er niet aan of langs de Sloterplas gebouwd zou worden. Nu het tegengestelde wordt voorgesteld, maakt het college zich wel erg ongeloofwaardig.

In de visie is wel degelijk sprake van ¨plannen voor bebouwing aan de Noordzijde van de Sloterplas. Dergelijke tegenstellingen in het beleid kostten een tegensputterende wethouder Ank Streuer onlangs haar baan. Naar aanleiding van het plotselinge gedwongen ontslag van de wethouder Welzijn en Onderwijs diende NIVO nog een motie in om de Stadsdeelvoorzitter te wijzen op haar verantwoordelijkheden, maar deze haalde het niet. Sloop en vernietiging van zoveel mogelijk groen staan duidelijk hoog in het vaandel van de PvdA ook al moeten er binnen de eigen partij koppen rollen.

R.M. van Schaik
06-53193132