Beperking pensioenverlies bij reïntegratie gehandicapten

Datum nieuwsfeit: 04-07-2001
Verbond van verzekeraars

STAR beveelt een beperkingsregeling aan van pensioenverlies bij reïntegratie gedeeltelijk arbeidsongeschikten

Wanneer gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers een voltijd- of deeltijdbaan aanvaarden met een deeltijdpercentage groter dan hun arbeidsongeschiktheidspercentage, kunnen ze geconfronteerd worden met een te hoge franchise. Gevolg hiervan is dat er dan een minder dan redelijk en wenselijk pensioen wordt opgebouwd. Voor de oplossing van dit probleem heeft de Stichting van de Arbeid onlangs een aanbeveling gepubliceerd.

Het voorstel is ontwikkeld in overleg tussen de STAR en de stichting voor Ondernemingspensioenfondsen, (Opf), de Vereniging van bedrijfstakpensioensfondsen (VB) en het Verbond.

Lagere franchise
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen