Uneto tekent PV-manifest 'samen voor zonnestroom'

Datum nieuwsfeit: 04-07-2001
Unie van elektrotechnische ondernemers

'Duurzaam' kenmerkt het nieuwe elektrische tijdperk UNETO TEKENT PV-MANIFEST 'SAMEN VOOR ZONNESTROOM'

Zoetermeer, 4 juli 2001

Een groot aantal partijen, waaronder installateurs, leveranciers, gemeenten en milieu-organisaties, tekenden op 1 juni het PV-manifest. In dit manifest wordt een groot aantal voorstellen gedaan voor stimulering van het gebruik van zonnestroom. Het betreft voorstellen voor een heldere subsidiestructuur, een terugleververgoeding, stimulerende regelgeving en heldere communicatie over Photovoltaïsche elektriciteit (PV). Partijen zetten samen de schouders eronder met als doelstelling het opwekken van 1500 MWp zonnestroom in 2010.

PV begint rendabel te worden. De kosten zijn flink ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen