Ondernemingskamer gelast onderzoek naar verleden HBG

HBG, Hollandsche Beton Groep nv

4 juli 2001

Ondernemingskamer gelast onderzoek naar verleden HBG

Rijswijk - De Ondernemingskamer van het Gerechtshof te Amsterdam heeft vanmiddag - op verzoek van de Vereniging van Effectenbezitters en enige andere HBG-aandeelhouders - besloten een onderzoek in te laten stellen naar het beleid van HBG vanaf 1 januari 2000. Doel van deze enquête is in het bijzonder na te gaan of de besluitvorming rond de fusie tussen HAM en Ballast Nedam Baggeren op een zorgvuldige wijze tot stand is gekomen. Tevens heeft de Ondernemingskamer bepaald dat gedurende het onderzoek de uitwerking van de fusieovereenkomst door HBG en Ballast Nedam dient te worden geschorst.

HBG vertrouwt erop dat het door de Ondernemingskamer gelaste onderzoek aan het licht zal brengen, dat de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen bij de besluitvorming rond de fusie voldoende recht hebben gedaan aan de belangen van aandeelhouders en overige stakeholders.

HBG is ervan overtuigd dat op grond van de uitkomst van de enquête de vorming van Ballast HAM Baggeren doorgang zal vinden. HBG betreurt het ten zeerste dat de voorbereidingen tijdelijk worden onderbroken, met name gelet op de inzet en de motivatie van de medewerkers van beide baggerondernemingen.

Nadere informatie: drs. A.C. Pronk, telefoon 070 3722121.