Toespraak t.g.v. eredoctoraat over universitaire BV's

Datum nieuwsfeit: 04-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht

Winst uit universitaire BV's biedt nieuwe mogelijkheden om wetenschappelijk onderzoek te financieren.
Toespraak ter gelegenheid van eredoctoraat Dr. Cees Vermeer getiteld: University Inc.: private enterprise for funding scientific research

Het blijkt dat de eerste en tweede geldstroom (geld direct en indirect afkomstig van de overheid) samen met de collectebusfondsen zelden genoeg geld opleveren om (nieuw) onderzoek te financieren. Het is daarom lonend een BV te starten, waarmee geheel nieuwe geldstromen kunnen worden aangeboord. Dit zegt Cees Vermeer van de Universiteit Maastricht (UM) in zijn toespraak "University Inc.: private enterprise for funding scientific research" die gehouden wordt ter ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen