NMa staat overname PrimaCom door UPC toe

Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa)

Den Haag, 5 juli 2001

NMa staat overname PrimaCom door UPC toe

De directeur-generaal van de Nederlandse mededingingsautoriteit (NMa) heeft bepaald dat voor de overname van PrimaCom, eigenaar van de Noordhollandse kabelmaatschappij Multikabel, door United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) geen vergunning is vereist. De NMa heeft geconcludeerd dat als gevolg van de voorgenomen concentratie geen economische machtspositie ontstaat of wordt versterkt.

De partijen zijn beide actief op het gebied van de exploitatie van kabelnetwerken, waarmee radio- en televisiesignalen worden gedistribueerd en onder meer internettoegang, betaaltelevisie en telefonie worden aangeboden.

In Nederland ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen