Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

3.843.000 klanten voor Proximus, waarvan 96% actief

Datum nieuwsfeit: 05-07-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Belgacom
Zoek soortgelijke berichten
Belgacom

5 Juli 2000

3.843.000 klanten voor Proximus, waarvan 96% actief

Brussel, 4 juli 2001 - Op 30 juni 2001 telde Proximus 3.843.000 klanten, of 181.000 meer dan op 31 maart 2001. In absolute cijfers mocht de operator dus een gemiddelde vooruitgang noteren van meer dan 60.000 klanten per maand in de loop van het 2de kwartaal, traditioneel een kalmere periode. Op basis van haar eigen verificaties uitgevoerd in de maand mei, schat Proximus dat 96% van haar klanten actief zijn, d.w.z. dat zij effectief hebben gebeld of een oproep ontvangen of een SMS-bericht verstuurd in de loop van de voorbije drie maanden.

In maart van dit jaar voerde Proximus het begrip "actieve klant" in om een getrouwere analyse te kunnen maken van de markt en deze prestaties. Door het succes van de vooraf betaalde kaart in zowel België als het buitenland wordt marktomvang globaal overschat, doordat een aantal bestaande klanten een tweede vooraf betaalde kaart aankochten om te profiteren van het belkrediet dat werd aangeboden tijdens de promotieperiode.

In de maand mei bedroeg het globale percentage actieve Proximus-klanten 96 % (98% van de abonnees, 94% van de Pay&Go-klanten), of precies evenvaal als bij de vorige meting in februari. Voortaan kan dit percentage actieve klanten worden beïnvloed door promotieperiodes en de marktevolutie. Onder actieve klant verstaat Proximus iedere GSM bezitter die gedurende de laatste drie maanden effectief belde, een oproep ontving of een SMS-bericht verstuurde.

Dit percentage van 96 % overtreft het Europese geschatte gemiddelde. De verklaring hiervoor is het relatief kleine aantal vooraf betalende klanten bij Proximus ten opzichte van het aantal abonnees: in het klantenbestand van Proximus zijn de 2.092.000 Pay&Go-kaartengebruikers goed voor 54%, terwijl de Belgische markt gemiddeld iets meer dan 60% gebruikers van de voorafbetaalde kaart telt.

Het succes van Proximus is te verklaren door zowel de aantrekkingskracht van de mobiele telefonie als de kwaliteit van het netwerk en de diensten van Proximus. De kwaliteit van het Proximus netwerk werd trouwens ook bevestigd in het juli-augustusnummer van het consumentenmagazine `Test Aankoop'. Uit een vergelijkende studie (onderzoek in april van dit jaar) tussen de verschillende Belgische mobiele operatoren krijgt Proximus een `eervolle vermelding' ten opzichte van zijn beide concurrenten, zowel inzake bedekking (kan men overal in België bellen of gebeld worden?) als inzake gesprekskwaliteit (is de stem goed verstaanbaar en natuurlijk?).

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie