Reddinspoging voor koninklijke jachtpartijen

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Persbericht
Kabinet kort voor reces opnieuw in beraad over zwijnenjacht REDDINGSPOGING VOOR KONINKLIJKE JACHTPARTIJEN.

Op vrijdag 6 juli zal staatssecretaris Faber van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij een voorstel in het kabinetsberaad brengen om overeenkomstig de wens van de kamer de drijfjacht op wilde zwijnen te verbieden. Tegelijkertijd zal ze echter voorstellen de drukjacht op wilde zwijnen toe te staan. De staatssecretaris lost daarmee haar belofte aan de kamer ,om voor het zomerreces te komen met een voorstel tot wetswijziging, met de krapst denkbare speling in.

De Faunabescherming maakt zich grote zorgen over de ...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen