Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Groeneveld Opticiens nieuwkomer in Pearle Alfa 156 Challenge

Datum nieuwsfeit: 06-07-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

BENJAMENS, VAN DOORN-EURO RSCG

Groeneveld Opticiens nieuwkomer in Pearle Alfa 156 Challenge

PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing

6 juli 2001

Groeneveld Opticiens nieuwkomer in de Pearle Alfa 156 Challenge

Bezoekers aan de Marlboro Masters op 5 augustus 2001 op het circuit van Zandvoort zien het goed. In nota bene de door Nederlands grootste optiekketen naamgegeven Pearle Alfa 156 Challenge rijdt voor het eerst ook een andere optiekketen mee: Groeneveld Opticiens. Wordt de concurrentie nu ook van achter het stuur bestreden? Insiders weten dat het tegendeel waar is, nu Groeneveld sinds kort onderdeel uitmaakt van Pearle Opticiens. Dus als een Pearle-auto een Groeneveld Alfa even voorrang verleend of vice versa, dat moet er onder collega's onderling iets geregeld zijn. De kans daarop is overigens nihil. Want uit beide kampen wordt de collega uitsluitend de tweede plaats toegewenst.

Sinds 1999 is Pearle hoofdsponsor van de Pearle Alfa 156 Challenge. Daarnaast is Pearle de teamsponsor van Automotive Systems, de ploeg van Boy Zentveldt, Thomas Bangma en Dirk Wagner. Door de recente overname van Groeneveld Opticiens heeft Pearle besloten ook onder die vlag een wagen te laten rijden.

Sponsoring
Reden van Pearle's sponsoring van de autosport is dat veel van Pearle's activiteiten, ontwikkelingen en producten een relatie hebben met het verkeer. Voorbeelden hiervan zijn een reeks specifieke producten en de ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen gezichtsvermogen en verkeer.
Sponsoring van de autosport past uitstekend bij één van de doelen van Pearle Opticiens: het bevorderen van de verkeersveiligheid door een optimaal gezichtsvermogen. In samenwerking met 3VO voert Pearle al enkele jaren campagne om dit doel te bereiken. De autosport is een logische omgeving om de het belang van een goed gezichtsvermogen te promoten. Immers, hier bepaalt een seconde 'niet gezien' vaak het verschil tussen winst of verlies. Van collega's nog wel.

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie