Start kiest SAP voor de automatisering van de back-office

Datum nieuwsfeit: 09-07-2001
Bron: CMG
CMG

PERSBERICHT

Uitzendorganisatie Start kiest SAP voor de automatisering van de gehele back-office

's Hertogenbosch, 9 juli 2001 - Start Holding te Gouda, de nummer twee Arbeidsmarktintermediair van Nederland en SAP Nederland hebben een overeenkomst gesloten voor de levering van de gehele reeks mySAP.com e-business applicaties voor de automatisering van de back-office. Start verwacht door de samenwerking met SAP een verdere optimalisatie van de primaire bedrijfsprocessen te kunnen realiseren, waaronder een aanzienlijke efficiencyverbetering in de administratie en verloning van de 45.000 flexwerkers en 13.500 gedetacheerden die dagelijks via Start aan het werk zijn. Start maakt al enige jaren gebruik van SAP oplossingen voor de financiële en HRM-processen voor de vaste medewerkers. Deze nieuwe overeenkomst maakt Start een van de grotere mySAP HR gebruikers in Nederland. Voor SAP Nederland betekent de samenwerking een doorbraak in de Nederlandse uitzendbranche.

SAP is geselecteerd op basis van diverse criteria waaronder de specifieke ontwikkelingen voor dit marktsegment, de betrouwbaarheid, het marktaandeel en de internationale activiteiten. Bij de keuze hebben de aanwezige interne kennis, alsmede de mogelijkheden om kennis via consultancy te verwerven, een rol gespeeld. mySAP.com wordt geïntegreerd met de door Start in eigen beheer ontwikkelde frontoffice-applicatie. Hiermee wordt het totale proces van urenverwerking tot de uiteindelijke verloning en facturatie beduidend efficiënter. Daarnaast kan betere informatie gegeven worden aan de uitzendkracht en de klanten van Start. De implementatie van de mySAP.com-applicaties wordt verzorgd door CMG, in een partnership met Start. De totale e-business oplossing wordt vanuit een centrale locatie aangeboden en is via het landelijke Start-netwerk toegankelijk voor alle medewerkers.

Over mySAP.com
mySAP.com - samengesteld uit business-to-business marktplaatsen, op rollen gebaseerde portals, bedrijfsapplicaties en services voor applicatiehosting - stelt klanten in staat om snel een e-business omgeving te creëren.

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in e-business software-oplossingen. Met behulp van mySAP.com verbeteren mensen overal ter wereld hun relaties met klanten en partners, stroomlijnen zij de operaties en bereiken zij aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens. Op dit moment gebruiken ruim 13.500 bedrijven verspreid over meer dan 100 landen software van SAP. Het totaal aantal SAP-installaties is wereldwijd gestegen tot boven 30.000. Met dochterondernemingen in meer dan 50 landen genereerde SAP in boekjaar 2000 een omzet van EUR 6,27 miljard. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com.

Voor meer informatie:
SAP Nederland B.V.
Karin Venverloo
Telefoon: 073 - 64 57 537
e-mail: (karin.venverloo@sap.com)

Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Robert de Moll
Telefoon: 023 - 56 28 208
e-mail: (robertdm@monogram.nl)

SAP en mySAP.com zijn gedeponeerde handelsmerken van SAP AG. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke houders.