WRQ Verastream opgenomen in het 'Magic Quadrant' van Gartner

Datum nieuwsfeit: 09-07-2001
WRQ Verastream opgenomen in het 'Magic Quadrant' van Gartner

Den Haag, 9 juli 2001 - WRQ Verastream is - een jaar nadat het bedrijf actief is geworden op de markt voor enterprise integration - opgenomen in Gartners Decision Framework voor de integratie- en middleware-markt. Dit raamwerk wordt ook wel aangeduid als het 'Magic Quadrant'. WRQ is een van de weinige integratieleveranciers die een breed scala aan mogelijkheden voor host-integratie biedt, naast integratie van standaardpakketten en databases.

Gartners Magic Quadrant evalueert integratieleveranciers op basis van hun prestaties en hun visie. "Wij zijn er al lang van overtuigd dat Verastream een sterke speler is op de snel groeiende integratiemarkt," zegt Shaun Wolfe, chief operating officer en president van WRQ. "In relatief korte tijd hebben we erkenning gekregen van de industrie doordat we ons concentreren op het maken van de meest betrouwbare, flexibele en relevante integratieproducten."

In het rapport benadrukte Gartner dat vanwege de verschillen in de architectuur van elk product, geen 'beste product' is aan te wijzen. De producten moeten beoordeeld worden op basis van de IT-omgeving van elk bedrijf. De volgende criteria werden voor de beoordeling van de bedrijven gebruikt:
· Visie van het management;

· Vermogen om de visie tot uitvoer te brengen;
· Huidige productmogelijkheden;

· Visie op toekomstige producten;

· Innovatievermogen;

· Financiële en marketingmiddelen om de visie te voltooien;
Met de WRQ Verastream-familie van enterprise integration oplossingen kunnen bedrijven opereren zonder hindernissen, geld besparen en de kracht van hun mainframes, ERP-systemen, CRM-applicaties en databases benutten. WRQ heeft onlangs een nieuwe versie uitgebracht, die de Verastream Integration Broker 8.0 en Verastream Host Integrator 4.0 bevat. Het bedrijf heeft eveneens onlangs Verastream B2B Broker aangekondigd die naar verwachting dit najaar op de markt komt. De B2B Broker biedt één enkel raamwerk voor alle business-to-business transacties.

Over Gartner
Gartner, Inc. is een research- en adviesfirma die de meer dan 10.000 klanten helpt met het begrijpen van technologie en met het stimuleren van de bedrijfsgroei. Gartner bestaat uit de volgende divisies: Gartner Research, Gartner Consulting, Gartner Measurement en Gartner Events. Het bedrijf is opgericht in 1979 en is gevestigd in Stamford, Connecticut. Bij Gartner zijn 4600 associates werkzaam, waaronder 1400 researchanalisten en consultants, in meer dan 80 locaties wereldwijd. In boekjaar 2000 behaalde het bedrijf een omzet van $859 miljoen. Voor meer informatie: www.gartner.com.

Over WRQ
WRQ INC. stelt zich ten doel klanten door middel van innovatieve technologie te helpen met het oplossen van de moeilijkste vraagstukken op het gebied van toegang tot informatie en integratie van bedrijfsprocessen. De Reflection emulatiesoftware en Verastream integratie-technologie helpt klanten hun bedrijfsvoering af te stemmen op de volgende economie. De oplossingen van WRQ ondervinden brede erkenning vanwege de hoge kwaliteit, de uitgebreide functionaliteit en de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding Met deze oplossingen werken wereldwijd circa 8 miljoen personen. Van alle Fortune 500-bedrijven behoort meer dan de helft tot de klantenkring. WRQ bestaat inmiddels twintig jaar, heeft vestigingen over de hele wereld en distribueert haar producten in meer dan vijftig landen via een wereldwijd distributienetwerk. Het hoofdkantoor staat in Seattle, de Verenigde Staten. Het Europese hoofdkantoor is sinds 1989 gevestigd in Den Haag. Sinds februari 2000 beschikt WRQ ook over een tweede Nederlandse vestiging in Bilthoven.

NOOT: WRQ en de producten van WRQ zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van WRQ. Alle andere in dit bericht genoemde handelsmerken, product- en bedrijfsnamen zijn uitsluitend ter identificatie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.

Voor meer informatie:
WRQ, Inc.