Politiebericht Utrecht regionaal

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-07-2001
Persbericht regionaal, 09.30 uur

Verdachten in moordzaak aangehouden

UTRECHT De politie regio Utrecht heeft twee mannen aangehouden uit Amersfoort en Deventer die worden verdacht betrokken te zijn geweest bij de gewelddadige dood van een 33-jarige man uit Amersfoort.

Op 1 december 1997 vond op de Fideliohof in Amersfoort een schietpartij plaats waarbij het 33-jarige slachtoffer door meerdere schoten om het leven werd gebracht. Vlak na de schietpartij vluchtten twee mannen op een scooter weg. Toenmalig onderzoek leverde te weinig op om de zaak af te ronden. Aanleiding voor het heropenen van de zaak was de aanhouding van een 28-jarige Amersfoorter die op 27 mei 2001 werd betrapt tijdens het stelen van een auto. Tijdens het verhoor gaf de man aan betrokken te zijn geweest bij het schietincident. Een team van tien rechercheurs startte een onderzoek wat resulteerde in de aanhouding op 26 juni van een tweede verdachte, een 34-jarige man uit Deventer.

De politie zet het onderzoek voort.

Noot voor redacties