Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

KPN gedagvaard wegens misleidende jaarrekening

Datum nieuwsfeit: 10-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

KPN gedagvaard wegens misleidende jaarrekening

KPN maakte vorig jaar geen winst, maar 400 mln verlies

De Koninklijke KPN N.V. is vandaag voor de Ondernemingskamer van het Amsterdamse Gerechtshof gedagvaard wegens zeer ernstige onjuistheden in de jaarrekening 2000. De Stichting Onderzoek Bedrijfsinformatie SOBI heeft de jaarrekening 2000 van KPN onderzocht en komt tot de conclusie dat KPN ongeveer 426 mln verlies heeft geleden, terwijl KPN zelf in de jaarstukken een winst vermeldt van 1.874 mln.

De Stichting SOBI dagvaardde KPN wegens het ontoelaatbaar opkrikken van het bedrijfsresultaat en het eigen vermogen. SOBI ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie