Richard Lowe & Business Operations EMEA bij Micromuse

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

Richard Lowe VP Sales & Business Operations EMEA bij Micromuse

Eindhoven, 10 juli 2001 - Micromuse, leverancier van fault management- en service assurance-software, heeft Richard Lowe benoemd tot Vice-President Sales & Business Operations voor Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA). Lowe wordt verantwoordelijk voor het uitbreiden van bestaande Micromuse business in Europa en het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden voor de Micromuse Netcool-softwaresuite in opkomende markten. Daarnaast zal Lowe leiding gaan geven aan de consolidatie van de sales teams in EMEA.

Lowe heeft bijna 20 jaar saleservaring in de technologiesector. Hij werkte tot voor kort als President EMEA bij The Rightworks Company, dat e-procurement-software ontwikkelt. Daarvóór was hij werkzaam als Sales Director EMEA bij Tivoli Systems, Inc, onderdeel van IBM. Hij leidde daar het Europese verkoopteam van ruim 300 medewerkers. Lowe startte zijn salesloopbaan bij Rank Xerox.

Over Micromuse Netcool-suite
De Netcool-softwaresuite van Micromuse verzamelt beheergegevens uit meer dan 300 beheeromgevingen en uit netwerkapparatuur, waaronder voice, data en internet. Fault data wordt snel verwerkt en gefilterd door de Netcool ObjectServer, een in-memory database. Met de Netcool-applicatie kunnen operators de beschikbaarheid van service in kaart brengen, waardoor het netwerk efficiënt beheerd kan worden. Door de schaalbaarheid en snelle toepassing van het Netcool-model kunnen service providers hun netwerken uitbreiden volgens de snelgroeiende marktbehoeften.

Over Micromuse
Micromuse, Inc. (Nasdaq: MUSE) is leverancier van real-time fault management- en service assurance-software. Het bedrijf is opgenomen in de Forbes 500, Bloomberg's Top 100 Stocks, Barron's 500 en Deloitte & Touche's Technology Fast 500.
Tot de klanten van Micromuse behoren onder andere AT&T, Cable&Wireless, Deutsche Telekom, GTE, MCI Worldcom, NextLink, One2One, KPN, Versatel, UPC, Novaxess, PSINet en verschillende investeringsorganisaties. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Fransisco (VS). Voor meer informatie: www.micromuse.com

Voor meer informatie en het opvragen van een foto: Micromuse Benelux
Ed Stumpel
T: +31 (0)40 266 8574