Internationale solidariteit in CAO Alpha Flight Service

Datum nieuwsfeit: 11-07-2001

FNV HORECABOND

Internationale vakbondsolidariteit in CAO Alpha Flight Service

Alpha Flight Services, cateraar van vliegtuigmaaltijden, stelt op jaarbasis fl. 25,000,- beschikbaar voor internationale solidariteitsprojecten in de derde wereld of Oost-Europa. Dat heeft de FNV Horecabond afgesproken met Alpha in de nieuwe tweejarige CAO. Het geld kan bijvoorbeeld besteed worden aan een scholingsproject of voor ondersteuning van een recent opgerichte vakbond, eventueel gekoppeld aan het werkterrein van inflightcatering. Vijf werknemers worden buiten het hoogseizoen vrijgesteld om aan het project te werken. Het kan dan gaan het voorbereiden van een project, maar ook ter plaatse kennis- en ervaringsuitwisseling.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen