Benjamens van Doorn verwerft overheids reclamecampagne

Datum nieuwsfeit: 11-07-2001
Bron: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Centrum voor Arbeidsverhoudingen

www.minbzk.nl

Rijksoverheid kiest reclamebureau Benjamens van Doorn voor campagne arbeidsmarkt

11 juli 2001

Het reclamebureau Benjamens van Doorn - Euro RSCG is, in samenwerking met het bureau Maximum Recruitment Advertising, uitgekozen om de campagne over de arbeidsmarkt voor de rijksoverheid uit te voeren. Met deze meerjarige campagne wordt de rijksoverheid als aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt gelanceerd.

Imago rijksoverheid
Gemiddeld staat werken bij de rijksoverheid bij niet-ambtenaren minder hoog aangeschreven dan werken bij het bedrijfsleven. Echter uit de Arbeidsmarktmonitor Rijksdienst 1998 en 1999 blijkt dat de rijksambtenaren hun arbeidssituatie gemiddeld inhoudelijk beter ervaren dan niet-ambtenaren. De laatsten kunnen zich veelal geen voorstelling maken van wat het werken bij de rijksdienst inhoudt. Dit is vooral het accent waarop de campagne over de arbeidsmarkt zich zal richten om de scheve verhouding in de beeldvorming te herstellen. De campagne zal bestaan uit massamediale uitingen en richt zich vooral op scholen en universiteiten, zodat vroegtijdig de voordelen en aantrekkelijkheid van het werken bij de rijksoverheid duidelijk worden gemaakt en vooroordelen worden bestreden.

Bureaucompetitie
Het bureau Benjamens van Doorn - Euro RSCG is op de eerste plaats geëindigd in de bureaucompetitie Merkbouw en campagneontwikkeling voor de rijksdienst als werkgever van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.