KPN gebruikt SiteAngel voor monitoring websites

Datum nieuwsfeit: 11-07-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

KPN nu gereed voor aanbod BMC Software's website monitoring service in Europa

KPN's diensten voor e-business beheer uitgebreid met SiteAngelâ"¢ voor continue monitoring van prestaties en beschikbaarheid

Nieuwegein - 11 juli 2001 - BMC Software - toonaangevend aanbieder van enterprise
systeembeheer oplossingen - en Koninklijke KPN N.V. maken de onmiddellijke beschikbaarheid van BMC Software's SiteAngel in Europa bekend. SiteAngel is BMC Software's monitoring service voor websites. KPN gaat de SiteAngel-abonnementen aanbieden aan Europese klanten die snelle en lokale toegang willen tot informatie over de prestaties en beschikbaarheid van hun website. Door deze dienstverlening is het mogelijk de tevredenheid van de eindgebruiker te vergroten en de beschikbaarheid van de onderneming te garanderen.
SiteAngel is een webgebaseerde dienst voor het monitoren van online klanttevredenheid. Het meet voortdurend de tevredenheid van de klant over de website. SiteAngel kan overal worden benaderd via het internet en is platform- en browseronafhankelijk. De gedetailleerde informatie die SiteAngel genereert over de klantervaring kan worden gebruikt om te garanderen dat het beloofde serviceniveau - zoals vastgelegd in Service Level Agreements (SLA's)
- wordt gehaald. SiteAngel is vanaf nu beschikbaar via KPN's Datacenter en simuleert de klantervaring met vooraf bepaalde tussenpozen. Het biedt tevens informatie over reactiestatus en beschikbaarheid in de vorm van grafieken en tabellen.
"Onze klanten eisen dat hun websiteprestaties worden bijgehouden en de beschikbaarheid van de site 24 uur per dag en 365 dagen per jaar is gegarandeerd. Door BMC Software's SiteAngel op te nemen in onze pakketten maken we dit waar", vertelt Cees de Jong, managing director bij KPN Datacenter, Inc. "Door dit partnership kunnen we onze klanten de beste service garanderen vanuit een lokale vestiging. Daarbij ontvangen ze de best mogelijk service zonder te hoeven wachten op een reactie vanaf de andere kant van de oceaan."
KPN is de eerste Europese partner die SiteAngel als value-added optie toevoegt aan haar e-business management diensten. In combinatie met de overige diensten betekent SiteAngel een duidelijke verhoging van de prestaties en beschikbaarheid van de website van KPN's klanten.

"Door de beschikbaarheid van SiteAngel vanuit KPN's Datacenter kunnen Europese klanten nu beschikken over snelle, lokale toegang tot onze beheerdiensten voor websiteprestaties", aldus Mary Nugent, vice president and general manager, Service Provider Solutions bij BMC Software. "Dit partnership is een belangrijk onderdeel van onze wereldwijde strategie om BMC Software's service-abonnementen overal ter wereld lokaal aan te bieden. Gezamenlijk bieden onze ondernemingen een krachtige basis voor uitzonderlijke service level management diensten."

Deze samenwerkingsovereenkomst vloeit voort uit de succesvolle implementatie van een onsite Nervecenter bij KPN. Met behulp van dit Nervecenter, gebaseerd op BMC Software's Service Assurance Center®-methodologie, stroomlijnt KPN haar bedrijfsactiviteiten. Het centrum biedt informatie over hoe klanten gebruikmaken van de applicatiediensten, hoe die diensten presteren en of ze beschikbaar zijn. De SiteAngel-dienst is de volgende belangrijke oplossing van BMC Software die KPN in staat stelt de waarde van haar e-business-diensten uit te breiden. Voor meer informatie over deze nieuwe serviceoplossing: www.bmc.com/siteangel

Over SiteAngel
SiteAngel is een online service voor het monitoren van de beschikbaarheid van statische en dynamische webpagina's. De oplossing simuleert de echte ervaringen van de eindgebruiker op een e-business website. SiteAngel bidet de unieke mogelijkheid voor het opnemen, afspelen en heropnemen van een meerstaps webtransactie van binnenuit de webbrowser, zonder dat de gebruiker extra software hoeft te downloaden. SiteAngel biedt een hoog gebruiksgemak en vereist geen programmering of scripting.

Over KPN
KPN is een snelgroeiende internationale telecommunicatieonderneming die streeft naar groei in drie kernactiviteiten: mobiele communicatie, IP/data services en internet-, callcenter- en mediaservices. Op deze gebieden wil KPN een Europese toppositie bereiken. KPN bereikt meer dan 20 miljoen klanten. In Nederland heeft KPN 9 miljoen aansluitingen op haar vaste netwerk en is daarmee marktleider. Via KPNQwest worden IP/data services geleverd aan de Europese zakelijke markt en groothandel. Op het gebied van mobiele oplossingen heeft KPN strategische partners gevonden in Bell South en NTT Docomo. KPN Mobile (voor 85 procent eigendom van KPN) heeft meer dan 10 miljoen klanten. Over de eerste helft van 2000 berichtte KPN een omzet uit activiteiten van 5,2 miljard Euro en Ebitda van 1,75 miljard Euro.

BMC Software
BMC Software is toonaangevend aanbieder van enterprise systeembeheer oplossingen die beschikbaarheid van business garanderen - door bedrijfskritische systemen te onderhouden en te optimaliseren door middel van geautomatiseerd infrastructuurbeheer en unieke service management capaciteiten. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en behoort tot de S&P 500-bedrijven. Het bedrijf realiseerde in boekjaar 2001 een omzet van ruim $1,5 miljard. Het hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd op Schiphol-Rijk en het Nederlandse verkoopkantoor in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.bmc.com.

Voor redactionele informatie:
BMC Software b.v.               Influx PR