Geen CDA-steun initiatiefwetsvoorstel Duurzaam Ondernemen

Datum nieuwsfeit: 11-07-2001
Bron: CDA
CDA

Geen steun van CDA voor PvdA- en Groen Links-initiatiefwetsvoorstel Duurzaam Ondernemen

De Tweede Kamerfractie zal het initiatiefwetsvoorstel Duurzaam Ondernemen van PvdA-kamerlid Bert Koenders en Groen Linkskamerlid Mohammed Rabbae, naar verwachting, niet steunen, aldus woordvoerder Gerda Verburg.

Verburg vindt het doel "prima", maar het middel, het initiatiefwetsvoorstel, "deugt niet". Het is, volgens haar, beter om aansluiting te zoeken bij particuliere en internationale initiatieven, zoals bijvoorbeeld het Global Report-initiatief, waarin multinationale bedrijven worden gestimuleerd maatschappelijk verantwoord te ondernemen, door rekening te houden met mensen- en vakbondsrechten, ethiek en milieu, en daar verantwoording over af te leggen.

Het ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen