Deel 3 en 4 van lesboek Chemisch Rekenen verkrijgbaar

Datum nieuwsfeit: 11-07-2001

Chemisch Rekenen 3 en 4 verkrijgbaar

Leidschendam, 11 juli 2001

Na deel 1 en 2 van Chemisch Rekenen zijn nu ook deel 3 en 4 afgerond. Op deel 1 wordt ingegaan op de basisbegrippen, zoals significantie en afronding, rekenen met concentraties en de gaswet. Deel 2 gaat over reactievergelijkingen en combinatievraagstukken. Deel 3 behandelt titratieberekeningen, waarbij onder andere pipetteer- en verdunningsschema's, evenwichten, sterke zuren en sterke basen aan de orde komen. Op deel 4 tenslotte wordt gerekend met spectrometrie en met de pH van zwakke zuren, zwakke basen en buffers. Voor een eerste aanschaf van één cd-rom of de hele serie dient eerst een eenmalige licentieovereenkomst worden afgesloten met de VaPro. De licentieprijs voor de serie Chemisch Rekenen is voor een ROC afhankelijk van het aantal leerlingen. Voor een bedrijf is de licentieprijs voor de serie 544,60 en voor één cd-rom 158,90. De licentie- en bestelformulieren zijn aan te vragen bij de VaPro.