Sligro neemt Huijbregts over

Bron: Sligro Beheer NV
Sligro Beheer NV

Riel/Veghel, 12 juli 2001

Sligro Beheer N.V. en Huijbregts Grootverbruik delen mede dat verwacht mag worden dat overeenstemming zal worden bereikt over de overname van de bedrijfsactiviteiten van Huijbregts Grootverbruik B.V. door Sligro B.V.
Huijbregts Grootverbruik B.V. is een bezorgende horecagroothandel in de regio Noord-Brabant, die over het jaar 2001 een omzet verwacht te realiseren van 10 miljoen met 35 medewerkers op fulltime basis. De klantenkring bestaat voornamelijk uit horeca en bedrijfsrestauratieve diensten..
De bedrijfsactiviteiten van Huijbregts Grootverbruik zullen vanuit de bestaande locatie in Riel onder de handelsnaam Sligro gecontinueerd worden. Het voornemen is om op termijn een aantal van de huidige Sligro horeca- en bedrijfskantinerelaties in de betreffende regio te gaan bevoorraden vanuit de locatie in Riel.
De overname van Huijbregts Grootverbruik past in de strategie van Sligro om zich te versterken als totaalgroothandel voor alle foodprofessionals. Naar verwachting zal de overname begin september afgerond worden. De werknemersorganisaties en de overige instanties zijn conform de SER-fusiecode op de hoogte gebracht. De werkgelegenheid zal positief benvloed worden.
Sligro is een nationaal opererende totaalgroothandel voor alle foodprofessionals. Sligro beschikt over een fijnmazig net van 41 vestigingen met als belangrijkste handelsnamen Sligro, Van Hoeckel Grootverbruik, Prisma, Sligro Fresh Partners en Rosenberg. Over 2000 heeft Sligro een omzet gerealiseerd van 781,9 miljoen met een nettowinst van 18,5 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden op fulltime basis beliep 1.769. Begin 2001 heeft Sligro de overname van Prisma Food Groep afgerond. Prisma realiseerde in het jaar 2000 een omzet van 320 miljoen en heeft 400 medewerkers in dienst.

Op 25 juli publiceert Sligro haar halfjaarcijfers.

Voor nadere informatie:
Sligro Beheer N.V.